אין זה סוד שההייטק הישראלי הוא הקטר שמושך את הרכבת הכלכלית, אין זה סוד שההייטק הישראלי הוא ענף היצוא הבולט של ישראל, לא רק במספרים, מוצרים והכנסות, אלא גם בתדמית ובפרסום.

כלים

 

ההייטק הישראלי זוכה לחשיפה עצומה בכל רחבי העולם, חשיפה חיובית שמציגה את פניה המיוחדות של ישראל. מדינה קטנה, עם מעט משאבים, אשר מצליחה לפתח ולייצר מוצרים אשר משתמשים בהם בכל העולם.

על מנת לחשוף את ההייטק הישראלי לעולם, משתמשים במה שנקרא digital marketing agency, סוכנות שיווק דיגיטלית, בין היתר.  מדובר על סוכנות שמבצעת סט של פעולות שמטרתה לחשוף סטארטאפים ישראלים בשוק הבינלאומי דרך האינטרנט. עבודתן של אותן סוכנויות, מתבצעת כמובן באופן פרטי אחרי שכל חברה שוכרת לעצמה סוכנות שכזו, לצד חשיפה אשר מתבצעת בכלים ציבוריים, ממשלתיים, במטרה גם לעלות את שמה ישראל בזירה הבינלאומית וגם לעודד משקיעים זרים להיכנס לשוק הישראלי ולהשקיע בו.

כיצד digital marketing agency עובדות? ברמת העיקרון, הן מנתחות את השוק אליו פונה אותו סטארטאפ אשר שוכר את שירותיהן, הן מנתחות מיהו קהל הלקוחות הפוטנציאלי ומי יכול להיות המשקיעים שלו, ואז הסוכנות משווקת את החברה בקרב אותו קהל. הרעיון שהם יקבלו את כל המידע על החברה ואת כל הכלים הנדרשים על מנת שירצו לעבוד איתה. כמובן שהמידע צריך להיות אמין ורלוונטי.

לפני שניכנס לשאלה מדוע בכלל שוכרים את שירותיה של digital marketing agency, צריך לומר שהשיווק נעשה בכלים רבים, בין אם זה רשתות חברתיות (כולל רשתות שפחות זוכות לחשיפה בישראל כמו טוויטר או לינקדין), אתרי אינטרנט, פרסום בגוגל, סרטונים ביוטיוב וכן פניות ישירות לקהל לקוחות פוטנציאלי, קהל משקיעים, הזמנות לכנסים ואירועים ובינלאומיים ועוד. המטרה היא ליצור חשיפה, ליצור באזז, אשר יוביל כמה שיותר אנשים מהעולם לרצות להכיר את החברה וליטול חלק בהצלחתה.

מדוע שוכרים את שירותיה של digital marketing agency

צריך לומר, בישראל יש לא מעט חברות שמוכרות בתור  digital marketing agency, ומצד שני לא מעט חברות לובינג או משרדי יחסי ציבור כוללים מחלקות שלמות שקשורות לשיווק דיגיטלי. מאחר ותחום זה מתפתח מאוד בשנים האחרונות, אז גם חברות ותיקות שנהגו לעבוד בשיטות הישנות, שינו את דרכן והחלו להפעיל מחלקות של שיווק דיגיטלי, מאחר וזה פני העתיד.

הצורך בסוכנויות כאלה הוא טבעי וברור. מרבית השיווק כיום נעשה באופן דיגיטלי. מרבית האנשים נמצאים רוב היום ליד מחשב, פלאפון או טאבלט, מחוברים לאינטרנט וזו הדרך הקלה ביותר להגיע אליהם. מרבית הנטוורק העסקי והחברתי, נעשה דרך הרשת ולא בהכרח פנים אל פנים, ולכן הדרך הקלה להגיע לקהל חדש, הוא באמצעות שיווק דיגיטלי, ומכאן הצורך בסוכנות שתאגד את כל התהליך ותבצע אותו באופן מקצועי.