היומון הבריטי "הגרדיאן" פרסם טרנד חדש לחורף:  "מטריק" – חצי מט וחצי מבריק. למרות הסברה כי שני המרקמים אינם מסתדרים "הגרדיאן" ממליץ לכן ללכת על השילוב האסור מכל ולערבב בין מבריק למט.

MATT&SHINE (צילום:אלון גנון)
MATT&SHINE (צילום:אלון גנון)

"המשחק של מט ומבריק באיפור הוא טריקי ולכן חשוב כי רגע לפני שאתן קופצות על הטרנד - תפנימו את הכללים שיבטיחו כי שילוב של "מטריק" (מאט ומבריק) יהיה נכון ואידיאלי עבורכן", פוסק המאפר בועז שטיין ומבאר: "כל תמרוק במרקם בוהק ומבריק יקנה אשליה  אופטית של מרחב ונפח. עצם לחי מבריקה למשל תראה תפוחה יותר, בעוד שלמצח ולסנטר בולטים מומלץ להעזר דווקא בגימורי פידור בטקסטורת מט. בלי המט, המבריק יראה פחות מבריק כי אם הכל נוצץ אין קונטרסט ואין עומק.

הטרנד שתפס באירופה תחת השם two-tone-lipstick מציע למתאפרת למשוח את שפתיה בשני המרקמים יחדיו: מט ומבריק. חשוב להדגיש כי השימוש בגלוס מבריק ובוהק מומלץ על שפה דקה ו/או צרה על מנת לשוות לה מראה תפוח ואילו טקסטורה מט בכוחה לייצר מראה מצומצם יותר. אי לכן אני כמאפר מקצועי ממליץ ליישם את הטרנד בהתאם למבנה השפתיים של כל מתאפרת. היות ואין שוויון טוטאלי בין השפה העליונה לזו התחתונה חשוב כי כל אחת תיישם את בחירת הטקסטורה בהתאם למבנה שלה. על זו הצרה שימוש במרקם מבריק ובוהק ואילו על אחותה העבה והבשרנית יותר טקסטורה מט וכך שהניגודים המשלימים יספקו אשליה אופטית הרמונית ומאוזנת גם של גודל השפות".

אל טרנד המטריק מצטרפת גם חברת התמרוקים 'שיק' שממליצה לאמץ את הטרנד גם בגזרת המניקור.  "זה כל הכיף, לשחק לא מהמקום הקונבנציונאלי", קובעת מרינה רוזנפלד מדריכת המותג ומוסיפה "אין כללי בסיס מובהקים בהעדפה בין מט למבריק ולכן ההמלצה שלנו היא פשוט לתת דרור לנועזות הפנימית שקיימת בכל אחת ולשלב בין השניים כראות עינייה. פעם אחת בשימוש טקסטורות שונות על אותה היד ובפעם אחרת בשילוב בין מט למבריק בין הידיים".