מגמת הגלובליזציה, שבמאה ב-21 קיבלה תנופה של ממש בזכות מספר תהליכים שמתרחשים במקביל, מאפשרת לכל אחד ולכל אחת מאיתנו לחפש עבודה לא רק בין מטולה לאילת ובין הים התיכון לנהר הירדן אלא גם בחול. בפרט ישנן 6 עבודות שאנחנו הישראלים נוהגים לעסוק בהן מעבר לים - וכדאי גם לכם להכיר אותן.

כלים
עבודה בחול
עבודה בחול

מכירה בעגלות

האופציה הפופולרית ביותר היא ללא ספק מכירה בעגלות. ישראלים שעומדים מאחורי דוכן עמוס בכל טוב - לרוב מוצרים המופקים מהמים עתירי המינרלים של ים המלח, אבל ישנן עוד אופציות - ניתן למצוא בארה"ב, בדרום אפריקה, באוסטרליה, בקנדה, במדינות שונות באירופה ועוד. המאפיין העיקרי של עבודה בחו"ל משתלמת זו הוא האפשרות להגיע להכנסות גבוהות מאוד, ובפרט נהנה מכך מי שניחן ביכולות שכנוע מרשימות ומוכן לעבוד שעות רבות מדי יום.

מכירת ציורי שמן

אופציה אחרת שמאפשרת לישראלים בעלי כישורי מכירה גבוהים להרוויח סכומי כסף משמעותיים תוך זמן קצר - וכך לממן חופשה ממושכת ביעדים אטרקטיביים, לימודים אקדמיים, קניית מכונית או פשוט לחסוך לכל מטרה שהיא - היא מכירת ציורי שמן מדלת לדלת.

גם האופציה הזו של עבודה בחו"ל מקנה אפשרויות בחירה נרחבות יחסית בנוגע למדינה הספציפית שאליה תגיעו. בעיקר ניתן למצוא ישראלים עם תיק גדוש בציורי שמן מרהיבים עוברים בין בניינים ומוכרים את יצירות האמנות גם במרחב הציבורי במדינות אירופה השונות ובארה"ב.

הוראת עברית

במקומות שבהם יש קהילות יהודיות גדולות ישנו ביקוש רב יחסית למורים לעברית, כדי ללמד את הילדים שנולדים בניכר את שפת הקודש. היתרון העיקרי של תעסוקה מסוג זה היא הקשר ההדוק שנוצר עם הקהילה המקומית, כך שבנוסף לשכר נאה תוכלו לזכות במעטפת חמימה ומחבקת. קהילות יהודיות גדולות נמצאות בערים בולטות רבות ובהן לונדון, טורונטו, בואנוס איירס, יוהנסבורג, אנטוורפן ועוד.

או-פריות

עוד תעסוקה שמייצרת קשר הדוק עם הקהילה המקומית היא או-פר. למעשה מי שמתקבלת לעבודה שכזו הופכת לחלק בלתי נפרד ממשפחה, על כל הכרוך בכך, ובנוסף זוכה לחוויה ייחודית של גידול ילדים - חוויה שאי אפשר שלא לגדול ממנה בעצמך.

הוראת אנגלית

אחת ההשלכות של מגמת הגלובליזציה המואצת היא הרצון של עוד ועוד אנשים לשלוט באנגלית. בפרט מתעורר הרצון הזה במדינות המזרח הרחוק שמתחילות לקיים אינטראקציות שונות עם ארה"ב ואירופה - וכך בסין למשל ישנו ביקוש נרחב למדי למורים לאנגלית וגם ביפן ובמדינות אסיאתיות אחרות ניתן למצוא עבודה כמורה לשפה זו.

היתרון העיקרי של עבודה במזרח הרחוק הוא המפגש הבלתי אמצעי עם תרבויות שונות לחלוטין מזו המוכרת לנו, כך שבמקביל להענקת הידע בשפה האנגלית אנחנו גם מעשירים את העולם שלנו במידה ניכרת (בנוסף כמובן לרווח כספי בלתי מבוטל).

אבטחה

ישראל נתפשת כמעצמה ביטחונית, ובהתאם לוחמים משוחררים - ובפרט יוצאי סיירות וקצינים - יכולים למצוא משרות מאתגרות ומתגמלות בתחומי האבטחה. האפשרויות מגוונות: אבטחת מוסדות, אבטחת אישים, תפקידי אבטחה בשדות תעופה, קציני ביטחון בנציגויות ישראליות ברחבי העולם ועוד.

הובלות

במשך תקופה מסוימת שוק ההובלות בערים שונות בארה"ב נשלט במידה רבה ע"י ישראלים, וגם כיום תוכלו למצוא עבודה בתחום זה - שמחייב כוח פיזי רב ומוכנות לשהות בדרכים במשך ימים שלמים (חלק בלתי מבוטל מההובלות בתוך ארה"ב הוא ממדינה למדינה, כך שמדובר במסע של מאות ואף אלפי קילומטרים).

חקלאות

אם אתם לא חוששים מעבודה קשה, ישנן לא מעט חוות שמשוועות לידיים עובדות ובפרט בעונות ספציפיות שבהן נדרש כוח עבודה רב. אופציה זו פופולרית בעיקר בקרב המטיילים באוסטרליה ובניו זילנד.