עם אצבע על הדופק
חדשנות ארגונית מתחילה במעקב שוטף ויומיומי אחר המגמות הבולטות והשולטות בתעשיה שבה אתם עוסקים – ובענף הספציפי שבו אתם מתמחים. מי שמקפיד לעקוב אחר הטרנדים החמים ביותר ילמד לנצלם לטובת החברה שלו בשלב ראשון – ולייצר את הטרנד הבא בעצמו בהמשך הדרך. בהקשר הזה למשל מומלץ לפתוח את הבוקר עם סקירת אתרי האינטרנט שמרכזים את החדשות החמות של התעשייה שלכם.
הקשיבו ללקוחות שלכם
פעמים רבות חדשנות ארגונית תלויה ביכולת להסיק מסקנות ולהפיק לקחים והדרך הטובה ביותר להתוודע לתובנות הללו היא לייצר ממשק יחסים פתוח עם לקוחות העבר וההווה שלכם. כך, למשל, כדאי מאוד להעניק להם את האפשרות להעביר אליכם משובים (בין אם בכתב ובין אם בעל-פה) המתייחסים לטיב המוצרים, השירותים שלכם ו\או לטיב השירות שלכם. ככל שתשכילו לאסוף את הנתונים הללו ולאמץ את ההמלצות המוזכרות בהם – כך תקדימו את המתחרים שלכם בדרך לדבר הגדול הבא.
תנו לעובדים לקחת חלק בקבלת ההחלטות
דבר נוסף שכדאי מאוד לעשות הוא לערב את העובדים בתהליך החדשנות הארגונית משום שדווקא הם, אלה שפוקדים את בית העסק על בסיס יומיומי, מכירים את החברה מלפני ומלפנים וככאלה – אין ספק שלפחות לחלק מהם יש רעיונות שיאפשרו למנהלי החברה להצעידה קדימה. מהבחינה הזו כל שעליכם הוא לעשות הוא לשדר לעובדים כי אתם מעוניינים בפידבק שלהם ולייצר אווירה מפרה שמעודדת את העובדים להציע את אשר על לבם – ואף לתגמל את אלה שמגדילים ראש .
למדו מהמתחרים שלכם
לעתים קרובות, הבשורה תגיע בדמות השראה שמקורה דווקא באנשים שמתחרים שעוסקים באותו התחום אך מתמקדים בקהל יעד מעט שונה – או לחילופין כאלה שעוסקים באותו התחום, מתמקדים באותו קהל יעד אבל פועלים מחוץ לישראל. בהקשר הזה חשוב מאוד לזכור שאין זו בושה ללמוד מהמתחרים שלכם – דווקא ההפך הגמור הוא הנכון. יחד עם זאת, ברור ונהיר הוא שכשאתם משכילים ללמוד מההצלחות ומהטעויות של המתחרים שלכם חשוב מאוד להקפיד קלה כחמורה ולא לעבור את הקו הדק שבין השראה להעתקה.
בחרו אנשי מקצוע מוכחים
לבסוף, אחרי שהבנתם מה בכוונתכם לעשות הגיע הזמן ליישם – ובכדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, עליכם לבחור באנשי המקצועי המנוסים והמוכחים ביותר. במילים אחרות, אם החלטתם לבצע מהלך אסטרטגי שובר שוויון שיצעיד את החברה שלכם קדימה וייצור לכם יתרון יחסי – אל תתפשרו על אנשי המקצוע שיופקדו בפועל על המלאכה.