לפני היציאה לחופשה אנו משווים את מחירי החופשה, עוברים מאתר לאתר ומסוכן לסוכן על מנת למצוא את הדיל הטוב ביותר, אך סביר להניח שרובנו לא מחפשים את האפשרות של טיול מאורגן.

כלים
גיאורגיה (צילום:יח"צ)
גיאורגיה (צילום:יח"צ)

עבור ישראלים רבים התקבעה התחושה שטיול מאורגן מיועד רק למבוגרים, שמדובר בעלות כספית גבוהה ושאין את החופש לבחור היכן מטיילים, אך מונח הלאו-קוסט, שהפך לחלק בלתי נפרד מהזמנת החופשה שלנו, מגיע גם לטיולים המאורגנים והופך אותם לדבר הבא בעולם התיירות.

בשנים האחרונות עולם התיירות עבר מהפך והמחירים הוזלו משמעותית, למהפך הזה הצטרפו גם הטיולים המאורגנים שנראה כי כיום ניתן להשיגם במחירים נגישים ביותר ואף זולים משמעותית מאשר לקחת טיול באופן עצמאי.

אייל זיו סמנכ"ל חברת 'קל נופש' מסביר: "מהפכת הלאו-קוסט שהתרגלנו לראות בטיסות מגיעה לתחומים נוספים בתיירות והיום אנחנו יכולים לראות טיולים מאורגנים במחירים אטרקטיביים  במיוחד, בשיטה דומה ללאו קוסט. בעקבות כך אנחנו יכולים לספק לישראלים מוצר אטרקטיבי לאלו שרוצים ליהנות מיתרונותיו של הטיול המאורגן להיות במקומות הכי שווים, לקבל את חלק מהימים חופשיים, אך לא לטוס לזמן ארוך ולשלם מחיר זול. הקשת הרחבה של האפשרויות שאנחנו יכולים להציע בתחום, גדלה ומתאימה לקהל רחב יותר."

חשוב לזכור כי היתרון הטמון בטיולים מאורגנים הוא שהם חוסכים את כל עבודת ההכנה המתישה המלווה את המטייל העצמאי, בעיקר ליעדים אקזוטיים ומרוחקים שאם שוכרים בהם מדריך פרטי מדובר בעלויות גבוהות ולא מבוטלות. בנוסף בטיול מאורגן אין צורך בניווט ונהיגה דבר שחוסך גם את עלויות השכרת הרכב. פעמים רבות טיול מאורגן עוזר להתגבר גם על קשיי שפה ומאפשר להכיר ולחוות מקומות חדשים לעומק, למרות הזמן הקצוב ואף להכיר אנשים חדשים המצטרפים לקבוצה.

סברה נוספת שרוב האנשים בטוחים בה היא שבטיול מאורגן אין חופש לטייל מחוץ למסלול הקבוע, אין בחירה חופשית וצריך לעמוד בזמנים.

טל אפטה סמנכ"ל תיירות בגרופון שולל את מרבית הטענות האלה ומסביר כי: " בשנה האחרונה ספקי התיירות הוציאו טיולים מיני מאורגנים שזה שילוב של חופשה רגילה וסיור מאורגן או שניים, בנוסף מוצעים גם יותר טיולים קצרים שמתאימים ליותר קהלים, אם בעבר היינו רואים טיולים ארוכים של כשבוע, היום אפשר למצוא טיולים מאורגנים של 4 לילות ליעדים כמו ברלין, גיאורגיה, סיציליה ועוד."

נדמה שהלאו-קוסט כאן כדי להישאר והוא יחלחל לתחומים נוספים בעולם התיירות מלבד הטיסות, אם זה הטיולים המאורגנים, מחירי הלינה וכד'. המסקנה הברורה- יותר זול ליהנות מחופשה מפנקת במיוחד, בתנאים שלכם.