רוצים לקנות רכב חדש? בית חדש? ספה חדשה? או שמא מדובר בזוג נעליים או ארנק? מה אתם עושים כצעד ראשון? רוב הנשאלים יענו – כי הם שולפים את הסמארטפון ו'מתייעצים' אתו. אנחנו כמעט ולא יוצאים היום לקניות בחנות פיסית מבלי שנבדוק את האפשרויות השונות בחנויות הווירטואליות ובמקרים רבים אנחנו אף מסיימים את הקנייה מבלי לצאת אל חנות פיסית.

כלים
מסחר אלקטרוני בישראל
מסחר אלקטרוני בישראל

 

מסחר אלקטרוני בישראל במספרים

כל הנושא של מסחר אלקטרוני בישראל אינו וותיק כל כך. למעשה בשנת 2016 הוא החל לצבור תאוצה והנתונים מוכיחים כי כיום כמעט כל הגולשים – כ95%  מהם רכשו לפחות פעם אחת מוצר כלשהו באחד מהאתרים המסחריים.

בנוסף, מעל 50% מהישראלים התמכרו לגמרי לתחום הקניות הווירטואליות והם מבצעים את קניותיהם דרך קבע באתרי האינטרנט.

סביר להניח שהנתונים יעלו עוד בשנת 2017 כאשר אט אט כולנו מתחילים להבין עד כמה נוח ומשתלם לנו מכל הבחינות לבצע את הקניות באמצעות אתרי האינטרנט או מובייל.

למה זה כדאי לנו?

אז למה בעצם כדאי ללקוח לרכוש באמצעות חנות ווירטואלית? יש לכך כמה וכמה סיבות טובות ואלו כבר הצליחו לשכנע גם את האנשים השמרנים שלא מסוגלים לקנות כלום מבלי למשש את המוצרים או למדוד באופן פיזי את הביגוד.

יותר זול – הקנייה בחנות מקוונת תהיה בדרך כלל זולה יותר מאשר בחנות רגילה אשר לה הוצאות תקורה והוצאות עבור צוות עובדים ועוד. יותר קל – הקנייה בחנות פיסית כרוכה ביציאה מהבית ובשיטוט בין חנויות, במציאת מקום חניה ועוד. הקניה הווירטואלית נעשית בכל זמן שרק יעלה על דעתנו מבלי שיהיה עלינו לטרוח ולהתאמץ. יותר מהר – הקנייה בחנות רגילה אורכת זמן רב והיא כרוכה בעמידה בתורים ואם יש הרבה לקוחות הרי שגם הקניה עצמה תארך יותר זמן כאשר החנות עמוסה. בקניה המקוונת אנחנו למעשה היחידים בחנות ואנחנו יכולים לבצע את הקנייה באופן מהיר.

מה קונים היום באינטרנט?

מה לא קונים היום באינטרנט? היום אנחנו יכולים למצוא הכל באינטרנט. אם זה ביגוד, נעליים, משחקים וגם מוצרים גדולים הרבה יותר כמו מוצרי חשמל, מכוניות ואפילו עסקאות נדל"ן יכולים להתבצע באמצעות המסחר האלקטרוני.

פלטפורמות להקמת אתר

כאשר אנחנו רוצים להקים אתר או חנות אינטרנט עלינו לבחור ראשית את הפלטפורמה הרצויה ורק אחר כך נוכל להתקדם עם האתר שלנו הלאה.

בגדול ישנן שתי אפשרויות. יש את הפלטפורמה הסגורה ויש את הפתוחה.

פלטפורמה סגורה – זוהי פלטפורמה שמוקמת על מערכת קיימת של חברה מסחרית שהיא זו שהקימה אותה. אם נקים חנות בפלטפורמה כזו אנחנו נחסוך את שירותי הפיתוח ואת רכישת הדומיין כמו גם את האחסון של האתר. כל מה שיהיה עלינו לעשות הוא לשלם את דמי המינוי לבעלי הפלטפורמה. פלטפורמה פתוחה - הפלטפורמה  הפתוחה לעומתה דורשת יותר עבודה אך היא למעשה הופכת לרכוש הפרטי של בעליה.

אין ספק כי ההשקעה בחנות מקוונת היא השקעה נבונה והיא מוכיחה את עצמה היטב בשטח.