למרות הבטחות משרד החקלאות לצמצם את המשלוחים החיים של עגלים וטלאים המובלים בתנאים מזעזעים לישראל, החלה מדינת ישראל לאחרונה לייבא בעלי חיים לשחיטה ממדינה נוספת – ספרד. בעקבות זאת החליט ארגון "ישראל נגד משלוחים חיים" להפגין מול שגרירות ספרד ולקרוא למדינה לא להצטרף ל"מדינות הדמים"

כלים
מתוך דף האירוע בפייסבוק
מתוך דף האירוע בפייסבוק

 

ההפגנה מול שגרירות ספרד בישראל (רח' דניאל פריש 3, ת"א) תתקיים ביום ה' ה- 20 ליולי בשעה 11:00.

בדף האירוע בפייסבוק נכתב: "ספרד בחרה להצטרף לרשימה השחורה, של מדינות הדמים ה"מייצאות" בעלי חיים לישראל במסגרת המשלוחים החיים. במהלך המסע נמצאים העגלים והטלאים בצפיפות מחרידה, מתבוססים בצרכים של עצמם, העיניים שלהם נצרבות מאדי האמוניה, הם מורעבים, מוכים, מושפלים ומחושמלים."

לדף האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1672083459531565/

בנוסף, במסגרת עליית המדרגה במאבק נגד "המשלוחים החיים" יתקיימו הפגנות מחאה גם במודיעין (עמק דותן 49 מודיעין, מול היכל התרבות, יום ה' ה- 20.7 בשעה 19:30) ובאשדוד (שבת ה- 22 ליולי ב- 20:00, מול המשכן לאמנויות הבמה באשדוד) הפעילים יציגו בפני העוברים והשבים את המציאות המכוערת של המשלוחים החיים על מנת לגייס את תמיכת הציבור בהפסקת המשלוחים החיים.

"המשלוחים החיים של עגלים וטלאים לשחיטה בישראל מתרחשים בצפיפות קיצונית - עגלים מאוכסנים בחלל של כמטר רבוע וכבשים בחלל של כ-30 סנטימטר רבוע, הם סובלים מבעיות נשימה בגלל ריכוז אדי האמוניה שנפלטים מהשתן שלהם, מורעבים, משלשלים ממחלות ים ומתבוססים בהפרשות של עצמם, נפצעים לעתים קרובות בגלל החלקות והתנגשויות בעמודי ברזל, סובלים מחום וממחנק, וחשופים להדבקה במחלות זיהומיות. המשלוחים החיים לא רק כרוכים בסבל עצום לבעלי החיים אלא אף יוצרים סכנה בריאותית של ממש לציבור בני האדם", אומרת ענת רפואה, דוברת ארגון ישראל נגד המשלוחים החיים.