יש לכם הגיון בריא, או שאתם משאירים דברים ליד הגורל?

נניח ובמהלך נסיעה ברכב, אתם מגלים כי אחת הנורות שאתם פחות מכירים, נדלקת. מה תעשו? תתחילו לגרד בראש ותנסו לבדוק בהקדם מה היא מסמלת, או שתמשיכו לנסוע ולחכות שהיא תיכבה בעצמה? אם יש לכם הגיון בריא, סביר להניח שברגע הראשון שיהיה לכם, תבדקו מה היא מסמלת. לאחר מכן, אחרי שתבינו שהיא מצביעה על תקלה ספציפית, תפנו למוסך שלכם על מנת שיפתרו את אותה הבעיה, או ששוב, תחכו עד שהתקלה תחלוף מעצמה?

כלים
איטום
איטום

 

גם כאן, סביר להניח שההיגיון הבריא ישחק תפקיד, ואתם תמצאו את עצמכם בבוקר למחרת כבר מחכים למוסך שיפתח, נכון? אז אם זה המצב, וההיגיון הבריא אכן מנחה אתכם, מדוע כשיש לכם במהלך החורף רטיבות בקיר, אתם מחכים שיגיע הקיץ עד שיעבור זעם? הרבה אנשים טועים לחשוב כי ברגע שהחודשים החמים יפציעו, והשמש החמה תעבוד שעות נוספות, הקירות יתייבשו מעצמם, הנזילה והרטיבות יחלפו, ובכך הבעיה תיפתר? אז לא רק שהיא לא תיפתר, סביר להניח שהיא אף תחריף.

גם במצב בו השמש תייבש את הקיר, אם לא תבצעו פעולות איטום, בגשם הראשון, שוב יחדרו מים לקירות ביתכם, והבלאגן יחזור על עצמו. מעבר לזה, ברגע שיש לכם רטיבות בקיר, ואתם לא מטפלים בה, אתם מסתכנים במפגע בריאותי, שיכול להתחיל אצלכם בבית. במקרים רבים, בהם הקירות נפגעו מתוצאה של חדירת מים, עובש וטחב יכולים להתחיל להתפשט, ולישון בחדר עם עובש, לא בדיוק יוסיף לאוויר אותו אתם נושמים.

אז איך מזהים ומאתרים אזורים בבית הדורשים איטום?

מעבר לאתר הזה בו תוכלו למצוא מידע מפורט על סוגי איטום, מתי הם אפקטיביים ובאילו מקרים הם מתאימים, קיימות דרכים שונות לאתר אזורים בבית המחייבים איטום.

הדרך הראשונה, היא כמובן, מראה העיניים- אם אתם שמים לב לקיר מתנפח, לסדקים גדולים שנוצרים לאט לאט ולסימנים הגורמים לקיר לשנות צורה, כנראה שאתם בבעיה, ומים חדרו לכם לתוך הקיר. זה הזמן להרים את הטלפון ולהתקשר לבעל מקצוע שיבוא לבצע בדיקה יותר מקיפה.

הדרך השנייה, היא בעזרת מצלמה תרמית- מצלמות תרמיות בעלות טכנולוגיות מתקדמות, מאפשרות לבעל המקצוע לצלם את האזור הפגוע ולאתר את מקור הבעיה, והרי הדרך הטובה ביותר לתקן בעיה היא להבין מאיפה היא מגיעה.

אזורים בבית ״פופולאריים״ לנזילות

אם כן, בבית יש מספר אזורים שדרכם יכולים לחדור מים ולגרום לנזילות. רטיבות שמקורה בחלונות,  היא פופולארית. האיטום סביב אדן החלון לקוי או התבצע ברשלנות, ומשם הדרך למים בקיר יכולה להיות קצרה מאוד. גם גגות יכולים להיות מקור לבעיה, שגורמים לפגיעה קשה. פעמים רבות זה קורה עקב תכנון ואיטום שהתבצעו ברמה נמוכה. אזור נוסף בבית שאתם חייבים לוודא כי עבר איטום כמו שצריך, הוא מרתף. במידה ויש לכם מרתף דעו כי הצפה של מי ביוב, מי השקייה או מי הגשם, במקרים בהם המרתף שלכם לא עבר איטום ראוי, יכולים לגרום לרטיבות בקירות.

מתי הזמן הכי טוב לבצע איטום?

הזמן הכי טוב לבצע איטום הוא בהחלט לא כשהבעיה מתחילה. אתם חייבים להקדים תרופה למכה. עונת הקיץ, מן הסתם, היא העונה האידיאלית ביותר לבצע את פעולות האיטום. הקירות, סביר להניח, יהיו יבשים בתקופה זאת (אלא אם כן יש לכם רטיבות באדיבותם של השכנים). ולכן מומלץ לבצע את האיטום עוד לפני הגשם הראשון תוכלו למצוא עוד מידע באתר הזה. סביר להניח שאתם לא רוצים להגיע לחורף, רק בשביל לגלות שאתם צריכים איטום. לכן הזמינו עוד בקיץ בעל מקצוע, שיתן לכם חוות דעת מקצועית ויוכל לעזור לכם להכין את הבית לחורף.

זכרו, איטום אינו משחק ילדים, ואיטום שמתבצע בצורה לקויה, יגרור הוצאות נוספות בהמשך. לכן, הקפידו למצוא את בעלי המקצוע הטובים והאמינים ביותר שתוכלו למצוא, על מנת שתגיעו לחורף בראש שקט ובית אטום.