אם אתה או מישהו מיקירך סובלים מבריחת שתן, ישנם מספר טיפים היכולים להבטיח את טיפול איכותי בתופעה. בעיה של בריחת שתן איננה צריכה להיות סיבה המפריעה לחיות את החיים במלואם! אפשר לנהל חיים פרודוקטיביים ומהנים עם החברים ובני המשפחה. כל מה שצריך זה לדאוג לעצמך או ליקירך על ידי התייחסות למספר טיפים בריאותיים יעילים, שבאמצעותם ניתן להמשיך לחיות חיים בריאים ומאושרים בלי בעיה.

כלים

הקפידו על תזונה – יש להימנע מכל סוגי המזון והמשקאות שמגרים את השלפוחית. מומלץ להימנע ממאכלים מתוקים, אוכל חריף, משקאות עם קפאין או אלכוהול, ורצוי שגם ממשקאות מוגזים.

הקפידו על צריכת הנוזלים – עבור חלק מהאנשים הסובלים מבריחת שתן, הפתרון הטוב ביותר עשוי להיות הקפדה של שתיית מים לאורך כל היום. שתיית מים במרווחי זמן קבועים מונעת שתן מרוכז ומובילה בכך לגירוי מוקטן של השלפוחית. שלפוחית בריאה חשובה מאוד להתמודדות עם בריחת שתן!

שימוש במוצרים מקלים – שימוש יום-יומי במוצרי ספיגה או חיתולים למבוגרים יכול לעזור במניעת אי-נעימות הכרוכה בבריחת שתן. מוצרים אלה מסייעים ומאפשרים ניהול אורך חיים בריא ותקין.

הפחתת משקל גוף להקלת הלחץ – אם אתה או יקירך סובלים מעודף משקל, הקילוגרמים העודפים עשויים לגרום ללחץ על השלפוחית. לחץ זה מוסיף לבריחת השתן הקיימת וגורם לחוסר נוחות רבה. מומלץ להתייעץ עם תזונאית ולהוריד במשקל בצורה מאוזנת על מנת להפחית את הלחץ על השלפוחית.

הימנע מעישון – עישון עלול לגרום לשיעול, מה שיכול להפעיל את בריחת השתן כתוצאה מלחץ, ולגרום לבעיות של דליפת שתן. מעבר לכך, העישון עצמו יכול לגרות את הגוף ולהוביל לתגובה של השלפוחית.

התעמלות – עבור נשים, טיפ טוב להתמודדות עם בריחת שתן זה לבצע תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן. בצורה זו ניתן לשפר את השליטה על השלפוחית.

ארגן לוח זמנים – כדאי לארגן לוח זמנים עבור הביקורים בשירותים במשך היום. מומלץ להתחיל בביקורים סדירים במשך כמה שבועות. בהדרגה, יש להגביר את הזמן בין הביקורים על מנת להגדיל את השליטה בשלפוחית.

לעקוב אחר תבנית בריחת השתן – מומלץ מאוד לנהל מעקב אחר הדפוסים של בריחת השתן. מעקב כזה יאפשר ליידע את הרופא בנוגע לדפוסים של בריחת ודליפת השתן ולהבטיח את האבחנה הנכונה. הכרת התבנית תסייע לרופא להמליץ על טיפים שונים ושינויים תזונתיים, מה שיכול לעזור להתמודד בקלות רבה יותר ובאפקטיביות גדולה יותר עם בעיות בריחת השתן

ללמוד את הגוף בנוגע לבעיה – אם רוצים להבטיח שליטה טובה יותר בבריחת השתן, הכרחי להיות בעל ידע בסיסי בנוגע למצב רפואי זה. מומלץ להיחשף למידע אמין בנוגע למה זה בעצם בריחת שתן. אתר עזר נאמן המתמחה בפתרונות לבריחת שתן נותן מענה רחב היקף על מהם הסוגים הנפוצים שלה, מוצרים לטיפול בבעיה, עצות וטיפים ואיך אפשרי לאבחן ולטפל בבריחת השתן ממנה סובלים.

חפש עזרה מקצועית – אין מה להיות נבוכים לדבר עם הרופא על בריחת השתן. מדובר בבעיה רפואית אשר משפיעה גם על מבוגרים וגם על צעירים. אבחנה מתאימה יכולה לעזור להתמודד עם בריחת שתן בצורה יעילה יותר. אם בריחת השתן ממשיכה גם לאחר שינוי בתזונה והתעמלות, ישנן אופציות אחרות מלבד פשוט להשתמש בחיתול או פדים, בייחוד עבור גברים.

ייתכן שהרופא המטפל ימליץ על תרגילים מסוימים, תרופות או פתרון רפואי על מנת להתמודד עם המצב. מומלץ ביותר לפעול לפי ההנחיות המקצועית של הרופא המטפל.