במרכז הכנסים של המכללה האקדמית אשקלון יתקיים בפעם החמישית פסטיבל יין שיכלול מוסיקה טובה, הופעות חיות, פוד טראק ודוכני אוכל בצד הקולינרי, הרצאות, סדנאות והרבה הרבה יין ובירות.  בפסטיבל ישתתפו חברות רבות של יינות ושל בירות, מנחי סדנאות ומרצים בתחום. הפסטיבל יתקיים לראשונה תחת כיפת השמיים במדשאת המכללה, בתאריכים 7 ו 8 ליוני, החל מהשעה 18:00 ועד שעות הערב המאוחרות.

כלים
במתחם הקולינרי של הפסטיבל תוצב משאית אוכל בסגנון טברנה יוונית
במתחם הקולינרי של הפסטיבל תוצב משאית אוכל בסגנון טברנה יוונית

 

האירוע מסובסד לטובת באי הפסטיבל, עלות כניסה לפסטיבל 39 ₪ ליום, הכרטיס כולל כוס יין קריסטל איכותית מלאה ביין לבחירה מכל סוגי יינות הפסטיבל. עלות סדנא 20 ₪.  

השף גיא פרץ ינצח על הצד הקולינרי של האירוע, המשתתפים יוכלו להנות מפוד טראק בסגנון טברנה יוונית, ובנוסף על כך להתפנק בדוכן גבינות מכל העולם של מעדניית "מן האדמה".

את הפסטיבל יכבד בנוכחותו שר התיירות יריב לוין,  הפסטיבל יתקיים בהשתתפות נבחרי ציבור ואלפי חוגגים. בפסטיבל יוצגו מאות סוגים של יינות, אדומים, לבנים, מוגזים, ישראליים, מן העולם. כל סוגי היינות יוצעו לטעימה. בין רשימת המציגים בפסטיבל היין 2017 : רקנאטי, סגל,  כרמל,  טפרברג,  רמת- הגולן,  פסגות, הרי הגליל,  ברקן,  לביא, הרצוג, עמק האלה, דלתון, יתיר, מרטיני  איש הפסיפלורה, תבור, בנימינה ותישבי.  

השנה, לראשונה, תהיה בפסטיבל שדרת בירות בוטיק. בין חברות הבירות המשתתפות ניתן יהיה ךמצוא את: הוגארדן רוזה, סומרסבי, ויינשטפן, ויטוס, לף רדיוס, לף בלונד, לף בראון, הוגארדן, ויינשטפן,  הפוייסביר, טובורג כחול, מלכה ונגב.

במתחם הקולינרי של הפסטיבל תוצב משאית אוכל בסגנון טברנה יוונית, ודוכן מפנק של גבינות מכל העולם בהובלת השף גיא פרץ בין המנות בפסטיבל ניתן יהיה למצוא קבב דגים על צזיקי וסלט עגבניות (35  ₪), פיש אנד צ'יפס באיולי דיז׳ון (35 ₪), עלי גפן על צזיקי (30 ₪) ,צזיקי ומיני מלפפונים 25 ₪), פיש טאקו, טאקו טורטייה, דג קוד בטמפורה, סלט כרוב חריף ועוד.

באי הפסטיבל יהנו ממוסיקה, הופעות חיות של מוסיקה ישראלית, קלאסיקות לועזיות, בלוז וג'אז. במהלך הערב הראשון יתקיים מופע של ווירטואוז בוזוקי על רקע הטברנה היוונית.  בפסטיבל ינתנו הרצאות ייחודיות בנושא יין. הפסטיבל בחסות המכללה האקדמית אשקלון, בהפקת מרכז הכנסים  ובשיתוף "בית המשקאות של דורון".

בפסטיבל יתקיימו שתי סדנאות מקצועיות. ההרשמה מראש, מספר המקומות מוגבל, ניתן להירשם באתר או בטלפון: 08-6789246. מחיר כניסה לסדנא: 20 ₪.

7/6/17 יום רביעי,  שעה 20:30, סדנא בנושא: פרלמנט בירות - הסדנה כוללת היכרות עם ההיסטוריה של הבירה וחיבורה הייחודי לאזורינו, פריסה של עולם הבירה העשיר והתפתחותו לאורך ההיסטוריה, טעימות וחשיפה למגוון סגנונות הבירה הפופולאריות בשוק הבירה הישראלי וחיבור בין בירה לאוכל. הסדנה באדיבות קרלסברג IBBL למשתתפי הסדנא יוענק שי מיוחד.

8/6/17 יום חמישי, שעה 20:30,  סדנא בנושא: יין, אומנות הטעימה העיוורת - איך טועמים יין כמו המומחים. ניתוח יין הוא חלק מהעבודה היומיומית של אנשי מקצוע בתעשיית היין. הראשונים ברשימה הם כמובן הייננים, שאחראים על תהליך יצירת היין. הם טועמים כבר משלב הענב בכרם ובכל שלבי תהליך ההכנה של היין. ניתוח יין מלמד על מרכיביו השונים של היין כולל ארומה וצבע, אופיו של היין ואיכותו. ​                                   

פסטיבל היין יתקיים בין התאריכים 7-8.06.17, בין הימים רביעי-חמישי יג-יד בסיון תשע"ז

במרכז הכנסים הבינלאומי אשקלון - בן צבי 12

עלות כניסה לפסטיבל 39 ₪ ליום, הכרטיס כולל כוס יין