ח"כ מרגלית נפגש עם מלך ירדן בטקס השקת מאיץ החלקיקים של המזה"ת: "שיתופי הפעולה האזוריים הם הבסיס למהלך אזורי והקמת מדינה פלסטינית" בארוע השתתפו גם נציגים מאיראן, מרוקו, טורקיה, מצרים, ועוד. השר אקוניס החרים את האירוע. יש לציין כי ראש הממשלה לא פגש את המלך למעלה משלוש שנים.

חה"כ אראל מרגלית
חה"כ אראל מרגלית

ח"כ ד"ר אראל מרגלית השתתף היום בטקס השקת מאיץ החלקיקים של המזה"ת שנערך היום בירדן בהשתתפות מלך ירדן ונציגים מהרשות הפלסטינית, איראן, מצרים, ירדן, טורקיה, פקיסטן וקפריסין.

מרגלית אשר סייע בקידום הפרויקט והוזמן כאורח כבוד לטקס הפתיחה היה הנציג הפוליטי היחיד לאחר ששר המדע אופיר אקוניס החליט להחרים את האירוע שנערך בירדן.

פרויקט "ססמי" הינו הפרויקט המדעי הגדול ביותר במזה"ת ושותפים לו חוקרים ישראלים, איראנים, פלסטינים, טורקים, מצרים, ירדנים ופקיסטנים. מדובר במתקן מאיץ חלקיקים, הדומה לזה הקיים בשוויץ (CERN) אשר יאפשר לחוקרים באזור לקדם יחד שיתופי פעולה מחקריים בתחומים פורצי דרך.

"זוהי עוד הוכחה כי חיבור בין ישראל למדינות ערב הוא לא מדע מסובך ובנוי על אינטרסים משותפים. כלכליים, ביטחוניים ומדעיים. עלינו לנצל כל הזדמנות כזו ומצער לשמוע שהשר אקוניס מקבל הוראות פוליטיות מרה"מ ומחרים את האירוע המדעי אזורי הגדול ביור שידע המזהת." הדגיש אראל מרגלית שייצג את ישראל יחד עם משלחת הדרג המקצועי של משרד המדע ונציגי הות"ת והאקדמיה הלאומית למחקר בישראל. מרגלית אף שוחח בקצרה עם המלך הירדני שהדגיש באוזניו: כי שיתופי פעולה טכנולוגיים ומדעיים הם המפתח למהלך אזורי מדיני. זאת על רקע ביקורו של נשיב ארהב שבוע הבא באזור. מרגלית הוסיף: "תם העידן של חלוקת העולם בין יהודים וערבים, עלינו לחלק אותו בין קיצוניים ומתונים, בין הזדמנויות ואיומים. האזור בשל למהלך גדול על בסיס אינטרסים משותפים, וזה הזמן לפעול".