פרויקט "שיעור אחר", המעביר בבתי ספר שיעורים דרך אנשי מקצוע מתחומים שונים, החלו לאחרונה להעביר לתלמידי כיתות ו' בבית הספר "נאות אברהם" בבאר שבע שיעורים בנושא תעשייה ועבודה.

שלמה אברהמי בשיעור. צילום: שיעור אחר
שלמה אברהמי בשיעור. צילום: שיעור אחר

השבוע הגיע לבית הספר מנכ"ל מפעל "משכן התכלת" לייצור טליתות ותפילין, שלמה אברהמי, לספר על תעשייה, חדשנות והגשמה עצמית.

תלמידי כיתות ו' בבית הספר ”נאות אברהם" שבבאר שבע החלו לאחרונה להשתתף בפרויקט "שיעור אחר", השם לעצמו מטרה לקדם שוויון הזדמנויות ולעודד מעורבות משמעותית של העולם העיסקי במערכת החינוך. במסגרת הפרויקט, ביקשו מאנשים מהתעשייה להגיע ולהעביר מספר שיעורים בנושא עבודתם.

השבוע הגיע לבית הספר שלמה אברהמי, מנכ"ל מפעל משכן התכלת לייצור טליתות ותפילין הפועל באזור התעשייה עמק שרה בעיר. אברהמי סיפר לילדים את סיפורו האישי ושיתף אותם בדרכו המקצועית שעבר במהלך השנים, בתהליך בחירת המקצוע, בהתלבטויות, בקשיים ובהצלחות.

"אני מאמין שכל אחד צריך למצוא תחום שהוא אוהב ולפתח אותו דרך הדגשת הייחודיות והמיוחדות שלו" סיפר שלמה אברהמי לתלמידים. "הנוער היום צריך לחשוב על עתידו, על מה שמעניין אותם, מה הם אוהבים לעשות ולא לוותר על הדברים האלה בהמשך הדרך".

בת אל גואטה, רכזת אזורית דרום ב"שיעור אחר" סיפרה: "המטרה שלנו היא לחשוף את התלמידים בדרום למגוון תחומי עניין ולפתוח עבורם נתיבי חיים אפשריים. ההרצאה של שלמה הראתה לתלמידים כי הרעיונות האישיים של כל אחד ואחד, התמדה בהם, רצון ועבודה קשה יכולים להביא אותם להצלחות בכל תחום שיבחרו. התלמידים היו מרותקים לדבריו, וניכר היה בהם כי הם מפנימים את המסרים ומתחברים לתוכן הדברים. אני בטוחה כי התלמידים קיבלו כלים נפלאים לעתיד".

פרויקט "שיעור אחר" כבר קבע הרצאות המשך בתחום לתלמידי בית הספר ובקרוב יגיעו עובדים נוספים ממפעל משכן התכלת להרצות לתלמידים במטרה להציג להם תהליך תעשייתי שלם דרך אנשים בתפקידים שונים.