פרויקט גמר במחלקה להנדסת אלקטרוניקה – במכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל: שעון שמציג את השעה באוויר, באמצעות אשליית מהירות הסיבוב. דור רוזנצוויג תכנן שעון ומדחום מוארים, המוצג כולל: שעה, תאריך וטמפרטורה באוויר. ניתן להציגו בכל מקום בבית או בעבודה, פרויקט זה בא להציג שעון, שבעזרתו אשליית מהירות הסיבוב נראה כאילו שעתו מוצגת באוויר.

כלים
דור רוזנצווייג - ממציא השעון שמציג את השעה באוויר באמצעות אשליית מהירות הסיבוב
דור רוזנצווייג - ממציא השעון שמציג את השעה באוויר באמצעות אשליית מהירות הסיבוב

הנתונים אשר מציג השעון הם: שעה, תאריך, טמפרטורה. יתרונו: יכול להיות מוצג בכל בית או מקום עבודה.

הסבר הפרויקט ושימוש בו:

הפרויקט כולל 9 לדים מחוברים לכרטיס המסתובב במהירות גבוהה על ידי מנוע DC, וכך נוצרת האשליה של הצגת נתוני השעה, התאריך והטמפרטורה המרחפים באוויר, כאילו היו מורכבים מהרבה לדים.

הפרויקט קולט את הנתונים (שעה, תאריך וטמפרטורה) ממעגל שעון 'זמן אמת' וחיישן טמפרטורה המחוברים למעגל המסתובב. לאחר שהתקבלו הנתונים הם מוצגם ב"אשליית" הלדים. ניתן לסובב את הפוטנציומטר במעגל הנייח של המנוע, כדי להרחיב או להצר את פריסת התצוגה של הנתון המוצג.

לכל נתון צבע המייחד אותו, ותצוגה גרפית שונה – צורה וצבע סדר החלפת תצוגת הנתונים נקבע מראש, כמו גם משך הזמן שבו מוצג כל נתון.

ראש המחלקה מהנדס מיכאל שפרנסקי: "הפרויקט בוצע ברמת גימור גבוהה מאוד ויכול לשמש כאב טיפוס למוצר תעשייתי. הפרויקט זכה לשבחים מבוחני מה"ט (המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ומדע)

החיצוניים, וממחיש את היכולת הגבוהה שאליה אנו שואפים להביא את כלל הסטודנטים במהלך לימודיהם".

לצפייה:  

 https://www.youtube.com/watch?v=9CTDDabar40&list=PLYllIHO-3OuJVPtg3fBEsby5-udTus7ye