טיפול באלרגיות באמצעות הרפואה המשלימה מאת: ד"ר מוטי לוי - עונת האביב נמצאת בפתח, מזג האוויר מתייצב והארץ מוקפת בפריחה צבעונית. אך מלבד כל אלה, האביב מביא עמו גם אלרגיות, בעיות נשימה, אף נוזל, עיניים דומעות, גרדת וגירויים בעור ולעיתים אף תופעות אסתמטיות. מדובר בתופעה נפוצה במיוחד בישראל שכן יותר מחמישית מהאוכלוסיה בישראל סובלת מאלרגיות בתקופת האביב.

כלים
ד"ר מוטי לוי
ד"ר מוטי לוי

אלרגיה היא תגובת הגוף לחומר הקרוי אלרגן (גורם אלרגיה), המצוי במזונות מסוימים, צמחים, תרופות, אבקנים ,שערות בעלי חיים וכמעט כל דבר שנמצא מסביבנו. בקרב הסובלים מאלרגיה, מערכת החיסון מתייחסת לחומרים האלרגניים כאילו הם פולשים זרים המסוכנים לגוף ולכן התגובה של הגוף אליהם היא בהתאמה. הגוף מגיב בעוצמה תוך שחרור של חומרים שונים (ביניהם חומר הנקרא היסטמין) הגורמים לתגובה דלקתית. התוצאה היא הופעת תסמינים של אלרגיה כגון: נזלת שקופה, עיטושים מרובים, גרד בחך ובאף ועד אסטמה המאופיינת בקוצר נשימה, צפצופים, ושיעול.

הרופא הראשי של רשת מרפאות כללית רפואה משלימה, ד"ר מוטי לוי, מסביר על צעדי המניעה שיכולים לסייע לצמצם תופעות אלרגיות ועל דרכי הטיפול באלרגיה באמצעות הרפואה המשלימה.

צעדי המניעה שניתן לנקוט בכדי לצמצם תופעות אלרגיות –

מומלץ להתקין מערכת מיזוג אויר המצוידת במסננים מתאימים לקליטת אבקנים.

מומלץ להימנע משהות בקרבת עצי אורן, זית ופקאן או צמחים אליהם ידוע כי ישנה רגישות.

רצוי להימנע מצריכת מזונות עתירי סוכר, חלב ניגר, שוקו ומעדני חלב ממותקים במצבים בהם קיימת ליחה ממקור לא ברור.

רצוי לשהות בחללים סגורים.

דרכי הטיפול באלרגיה באמצעות הרפואה המשלימה –

תזונה - ניתן לטפל במקרים של אלרגיה באמצעות נטילת תוספי מזון מסוימים כגון: ויטמין c התורם להגברת הפעילות של מערכת החיסון, סקוטלריה צמח אנטי אלרגי שמייצב את תאי הפיטום, סירפד שנמצא יעיל לטיפול בתופעות אלרגיות ובמיוחד לקדחת השחת, וסרפדת, ואכינציאה שנמצאה כתורמת לייצוב מערכת החיסון.

הומאופתיה - מדובר בשיטת טיפול המבוססת על עיקרון "הדומה בדומה ירפא". כלומר, בכדי לטפל באלרגיות עלי לתת חומר הגורם לאנשים בריאים לתופעות שדומות לתופעות האלרגיה.

הטיפול בתופעות אלרגיות באמצעות תרופה הומאופתית בשם ALLIUM CEPA המבוססת על בצל, מקל מהר מאוד על תסמיני האלרגיה ביעילות שאינה נופלת מתרופות אנטי היסטמיניות. צמח נוסף שמשמש כתרופה הומאופתית לטיפול בקדחת השחת נקרא EUPHRASIA. צמח זה יעיל לטיפול במצב אלרגי המאופיין בעיטושים מרובים, נזלת מימית, גירוי וגרד בעיניים .

דיקור - דיקור מאזן ומטייב את זרימת האנרגיה בגוף, זרימת הצ'י, ששולטת בתפקוד כל התהליכים הגופניים. פועל יוצא מכך הוא שיפור תפקודי במערכת החיסון, שמאפשר לה לזהות בצורה מדויקת יותר מתי צריך לפעול "בתקיפות" כנגד חומרים שעלולים להזיק לגוף ומתי התגובה היא מוגזמת - "אלרגית".

הומוטוקסיקולוגיה - שיטה זו גורסת כי הצטברות של פסולת ורעלים בגוף כתוצאה מתזונה לא נכונה, מזהמים שונים באוויר ובמזון, שתייה לא מספקת וחיים במתח מתמשך מסייעים להיווצרות תנאים למחלות שונות וביניהן אלרגיות. לכן, לתזונה נכונה יש בהחלט תפקיד חשוב במניעה ובצמצום התופעות. שימוש בנוסחאות ייחודיות למצבי אלרגיה של צמחים וחומרים הומאופתיים יכול לסייע מאוד.

נטורופותיה - נטורופתיה הינה כלי יעיל לטיפול באלרגיות ובתופעות נלוות. מומלץ לכלול במזון ירקות עליים וירקות כתומים. לסובלים מקור ועייפות בנוסף לתופעות האלרגיות כדאי להוסיף לתזונה :כרוב, ג'ינג'ר, סלק ובצל וכן לאכול ארוחות חמות לפחות פעמיים ביום. מומלץ לשים לב לא לצרוך מזונות המכילים חומרים משמרים וצבעי מאכל במיוחד הצבע טרטרזין . מומלץ לאכול בשעות סבירות ובנחת ולא לבצע פעילויות נוספות כמו צפייה במסך ,שיחה בטלפון או קריאת עיתון בזמן הארוחה. פעילויות אלו מחלישות את המטבוליזם האנרגטי של הגוף ומאפשרות התפרצות או החמרת האלרגיות .