מחלות חורף הינן חלק בלתי נפרד מהעונה הקרה אך לדבריי הרופא הראשי של כללית רפואה משלימה ד"ר מוטי לוי, "באמצעות רפואה משלימה ניתן לשפר  את יכולות מערכת החיסון ובכך לצמצם תחלואה במחלות חורף.

כלים
הרופא הראשי בכללית רפואה משלימה ד''ר מוטי לוי צילום- עצמי
הרופא הראשי בכללית רפואה משלימה ד''ר מוטי לוי צילום- עצמי

 

"הקפדה על מספר כללים בסיסיים תסייע לשפר את פעילות מערכת החיסון כהגנה מפני מחלות החורף: יש להקפיד על תזונה נכונה, מגוונת ומזינה וכמה שפחות מזון מעובד. בנוסף, יש להפחית משמעותית באכילת סוכר מזוקק" אומר הרופא הראשי של כללית רפואה משלימה ד"ר מוטי לוי  שממליץ, "לקחת פרוביוטיקה אחת לחצי שנה במשך חודש וגם כמובן להקפיד על פעילות גופנית לפחות שעה ביום".

הרופא הראשי של כללית רפואה משלימה ד"ר מוטי לוי. ממליץ בנוסף, "יש להפחית זמן מסך ככל הניתן, בעיקר אצל ילדים ופעוטות, לנוכח העובדה שמסכים בגלל תהליך הריענון המהיר שלהם יוצרים לחץ  על מערכת העצבים הגורם לשחרור הורמוני סטרס ובכך עלול לפגוע  גם בהגנה של המערכת החיסונית. חשוב לציין כי במידה וילדכם או אתם חליתם, יש לתת לגוף להתמודד עם המחלה תוך מעקב אחראי."

עצות מועילות נוספות של ד"ר מוטי לוי להורדת חום אצל ילדים "הספגת גרביים במים פושרים עם חצי לימון סחוט, יש לשים את הגרב על הרגל ולחזור על הפעולה כל רבע שעה. דיקור וטיפולי הומאופתיה מסייעים גם כן בהורדת חום".