מגדל העמק בין 14 רשויות שישתתפו בהכנה לקראת מפקד האוכלוסין הארצי - מפקד האוכלוסין של מדינת ישראל יתקיים בשנת 2020 וכהכנה החל החודש סקר הכנה "טרומפקד" שכולל שלושה יישובים מהאזור מגדל העמק, עפולה ואיכסאל.

כלים
צילום: לשכה מרכזית לסטטיסטיקה
צילום: לשכה מרכזית לסטטיסטיקה

סקר ההכנה לקראת מפקד האוכלוסין הרשמי של מדינת ישראל שיתקיים בשנת 2020, יצא לדרך החודש ב-14 יישובים בלבד ברחבי הארץ ויתקיים לאורך כל שנת 2017. בין היישובים שישתתפו במפקד אפשר למצוא ארבעה יישובים בלבד באזור הצפון וביניהם מגדל העמק, עפולה, איכסאל ומושב לימן בגליל המערבי כאשר הבחירה ביישובים הללו כמו גם האחרים שנבחרו למפקד תאפשר לבחון היבטים שונים של ביצוע המפקד בצורות יישוב שונות.

מטרתו של ה"טרומפקד" לבחון את תהליכי העבודה לקראת ביצוע מפקד האוכלוסין בשנת 2020 בהיבטים שונים: מתודולוגיה, טכנולוגיה, עבודת הסוקרים, השבה באינטרנט ועוד.

החידוש בסקר ההכנה הנוכחי הינו מתן אפשרות, לראשונה, להשיב לשאלון המפקד באינטרנט. הדירות שיעלו במדגם הסקר יקבלו מכתב עם קישור לאתר אינטרנט מאובטח, ושם משתמש וסיסמה ייחודיים. מי שיבחר לא להשיב באינטרנט, יוכל להמתין להגעת הסוקר לצורך מילוי השאלון ובמקביל, ייערך סקר טלפוני קצר. שאלון ה"טרומפקד" יכלול שאלות הכוללות פרטים אישיים של בני הבית (כגון גיל, מין, מצב משפחתי) ושאלות בנושאים חברתיים-כלכליים (כגון השכלה, עבודה, תנאי דיור של משקי בית ועוד). בלישכה המרכזית לסטטיסטיקה ציינו כי הסקר נערך על פי פקודת הסטטיסטיקה והוא מחייב כל אדם להשיב לסוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. עם זאת, מחויבים עורכי הסקר לשמור על סודיות מוחלטת של הנתונים.