ח"כ אורן חזן יעביר כ1.5 מליון ₪ להקמת יחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי פדה- פוריה - ח"כ אורן חזן (ליכוד) הגיע לביקור במרכז הרפואי פדה- פוריה והבטיח: אדאג להעביר כמיליון וחצי עד שני מיליון ₪ מהתקציב ששוריין לי בוועדת הכספים, כדי להבטיח הקמת יחידה לטיפול נמרץ ילדים, במרכז הרפואי פדה- פוריה, כבר בשנה הקרובה.

כלים
צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה- פוריה
צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה- פוריה

 

ח"כ אורן חזן , הגיע ביום חמישי 23.3.17 לביקור במרכז הרפואי פדה- פוריה ופגישת עבודה עם ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי. ח"כ חזן פתח וציין כי ח"כ אורלי לוי- אבקסיס חשפה בפניו את הבעיה הקשה של העדר מענה לילדים הזקוקים לטיפול נמרץ במרכז הרפואי פדה- פוריה והוא מיד הבטיח לסייע , " הבטחתי להעביר 1.5 מליון ₪ לטובת הקמת יחידת טיפול נמרץ לילדים מתוך הסכום ששוריין לי בוועדת הכספים. הבטחתי וזה יקרה! בילדותי ביליתי הרבה בבתי חולים ואני מרגיש שאני חב הרבה למערכת הבריאות ".

ד"ר ארז און הדגיש, "זהו נושא קריטי עבורנו, אנחנו בי"ח ללא טיפול נמרץ ילדים, כלומר, כשילד מגיע למיון עושים לו החייאה, מצילים את חייו ואז נאלצים להעביר אותו לבי"ח אחר. זה מצב בלתי נסבל עבור הילדים ועבור המשפחות שלהם".

ד"ר סעיד אבו זיד, מנהל מחלקת ילדים, סיפר על הדילמות היום יומיות שלו בטיפול בילדים במיון ובמחלקה כאשר נישקל הצורך להעבירם לטיפול נמרץ והצורך החיוני ביחידה.

ד"ר מיינצר, קרדיולוג ילדים, הוסיף, " אני מתמחה בצנתורים לילדים. לצערי, תושבי האזור נוסעים לכל הארץ כדי לבצע צנתור לילד וזה חבל, אנחנו יכולים לתת להם מענה כאן !

מה שמעכב אותנו זה הקמת יחידה לטיפול נמרץ ילדים. זו לא פעולה בסיכון גבוה, אבל אנחנו חייבים את הגיבוי הזה, ברגע שיהיה לנו טיפול נמרץ ילדים נוכל להביא לכאן גם מומחים בעלי שם עולמי והילדים יוכלו לקבל כאן את הטיפול הכי טוב שאפשר".

ח"כ חזן סיפר בתגובה, "בגיל 10 עברתי קריסת מערכות כללית ואושפזתי בטיפול נמרץ ילדים בשיבא, אם לא היה שם טיפול נמרץ ילדים, לא הייתי יושב אתכם כאן היום. כך שאני מבין את הצורך הזה היטב. אני אעשה מאמץ עילאי כדי שלא נצטרך לחכות עד סוף 2017 בכדי לתת את המענה הנדרש כל כך לילדים ולתושבי האזור".

בחלקו השני של הביקור ד"ר און סייר עם ח"כ חזן במחלקות ילודים, פגיה וילדים.

לסיכום אמר הח"כ, "זה יותר כואב ממה שתיארתי לעצמי, אלה לא סכומים כל כך גדולים ומדובר בהצלת חיים, פשוטו כמשמעו".