מגדל העמק בדרך להסכם גג היסטורי - יו"ר קבינט הדיור אביגדור יצחקי הגיע לביקור במגדל העמק, התרשם מהחוזקות ומהפוטנציאל של העיר ונרתם לסייע לרשות בקידום "הסכם גג" היסטורי. ברדה: "ההסכם יניע מנועי ומנופי צמיחה בכל תחומי החיים בעיר".

כלים
צילום: דוברות עיריית מגדל העמק
צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

מגדל העמק בדרך לחתימה היסטורית על הסכם גג: פגישה חשובה בנושא התקיימה לאחרונה בלשכתו של ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה כאשר יו"ר קבינט הדיור אביגדור יצחקי מלווה בצוות יועצים הגיעו לביקור עבודה עם ברדה כדי לקדם את חתימת הסכם גג למגדל העמק. במהלך הפגישה הציג ראש העיר את ההתפתחות של העיר במגוון תחומים והתמקד סביב פיתוח ננף הדיור והביקוש בקרב משפחות וזוגות צעירים מהעיר ומחוצה לה.

יצחקי, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה וממובילי התוכנית הלאומית לדיור, התרשם מהחוזקות ומההצלחות כמו גם מהתשתיות ומהפוטנציאל של העיר ונרתם לסייע בקידום "הסכם גג" לבניית כ-6,000 יחידות דיור במגדל העמק ובמקביל לבחון את קידום תכנית התחדשות עירונית לשכונות הוותיקות.

יש לציין כי המו"מ בנושא החל כבר לפני מספר חודשים במקביל לפרסום מכרזי מחיר למשתכן בעיר לבניית כ-600 יחידות דיור. בנוסף יש תוכנית מאושרת לבניית 6,000 יחידות דיור נוספות ברחבי העיר. הסכמי הגג נחתמים בין המדינה לעירייה כדי להאיץ הקמה של שכונות חדשות, ובמסגרתם המדינה מבטיחה לממן את עלויות פיתוח התשתיות בעוד העירייה מתחייבת לזרז את מתן היתרי הבנייה בשטחה. כדי להיכנס להסכמי גג הרשות צריכה שיהיה בתחומה תוכניות בניין עיר מאושרות או בתהליך אישור, שיאפשרו לה לשווק 2,000 יחידות דיור בשנה, למשך שלוש שנים - מינימום של 6,000 יחידות דיור.

ראש העיר אלי ברדה אמר: "'הסכם גג' הוא 'הבונבוניירה' של תנופת הבנייה והפיתוח בעיר המגיע לאחר הרחבת גבולות השיפוט של העיר, הכנת תוכנית מתאר כוללנית ותכניות לבניית כ-6,000 יחידות דיור שיניעו מנועי ומנופי צמיחה ותהליכים בכל תחומי החיים בעיר".