חברת הסטארטאפ הישראלית קודמאנקי משיקה תחרות תכנות לילדים בארה"ב - התחרות, 'Code Rush', פתוחה לבתי ספר יסודיים וכיתות ביניים בארה"ב. 20 הצוותים הזוכים יקבלו מנוי שנתי לקודמאנקי וערכת ספרי לימוד בהוצאת DK. התחרות תיפתח ב-3 באפריל ותסתיים ב-1 במאי. ההשתתפות כרוכה בעלות של 50 דולר לצוות.

כלים
CodeMonkey
CodeMonkey

CodeMonkey מודיעה היום על השקת 'Code Rush' תחרות תכנות לילדים בבתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים (כיתות ג' עד ח'), בשיתוף חברת ההוצאה לאור DK. קודמאנקי היא פלטפורמת לימוד דיגיטלית, המקנה לתלמידים מגיל 8 את יסודות תכנות המחשבים דרך למידה מבוססת משחק. התחרות, 'Code Rush', תיערך על גבי הפלטפורמה של קודמאנקי ותאפשר לצוותים להתחרות נגד צוותים אחרים, באמצעות תכנות בשפת CoffeeScript.

כאופייני לקודמאנקי, גם בתחרות זו, ראשי הצוותים והילדים אינם נדרשים לידע מוקדם בתכנות, ויצוידו בהכשרה בסיסית, כלי ניהול ודיווח למורים ורכזים, מתן ציונים אוטומטי, ואפילו מערכי שיעור מפורטים למורים. הצוותים יורכבו מ- 8-10 משתתפים משתי קבוצות גיל - כיתות ג'-ה' או ו'-ח'. עשרת הצוותים המובילים בכל קבוצת גיל שיסיימו את האתגרים בציון הגבוה ביותר ובזמן הקצר ביותר יקבלו מנוי שנתי לקודמאנקי וערכת ספרי תכנות לילדים בהוצאת DK בשווי 115 דולר.

לדברי יונתן שור, מייסד-שותף ומנכ"ל קודמאנקי: "שפת תכנות כיום היא כבר לא נחלתו הבלעדית של אחוז קטן באוכלוסיה. תכנות הוא למעשה סוג של אלפבית חדש. כלי נוסף בסט היכולות שאנשים צריכים במאה ה-21, לצד מתמטיקה, אנגלית או יכולות רכות כמו תקשורת בין אישית ויכולת לפתרון בעיות. תחרות Code Rush עונה על צורך זה בדיוק ומאפשרת לתלמידים ללמוד שפת תכנות משלב אפס בצורה מהנה וחווייתית".

לוח זמנים:

13 במרץ - 02 באפריל - פתיחת ההרשמה וחשיפת שלבי החימום

03 באפריל - פתיחת התחרות

01 במאי - נעילת התחרות

04 במאי - הכרזת הזוכים

להרשמה ופרטים נוספים, בקרו באתר התחרות:  https://www.playcodemonkey.com/code-rush

אודות DK: חברת DK,היא חברת הוצאה לאור בינלאומית, הפופולרית ביותר בארה"ב לספרי תכנות לילדים, לימוד, סרטים לילדים, מדריכי טיולים, משחקים ועוד, מבית. DK היא חברת-בת של Penguin Random House, הוצאת הספרים הגדולה בעולם. לפרטים נוספים: בקרו באתר החברה

אודות קודמאנקי: קודמאנקי (CodeMonkey) היא פלטפורמת לימוד דיגיטלית, המקנה לילדים מגיל 8 את יסודות תכנות המחשבים דרך למידה מבוססת משחק. הפלטפורמה של קודמאנקי משקפת תפישה חדשה בעולם הטכנולוגיה החינוכית,  המשלבת למידה ומשחק - השחקנים נדרשים לסייע לקוף לאסוף בננות בעזרת כתיבת שורות קוד. באותו זמן מאחורי הקלעים פועל מנוע של בינה מלאכותית המנתח את פעולותיו של השחקן, ומציג חוויה אישית של משוב, רמזים והוראות בהתאם לכך.

קודמאנקי זמינה ב- 15 שפות ומאז השקתה צברה למעלה מ- 3.5 מיליון משתמשים בעשרות מדינות ברחבי העולם.

הפלטפורמה של קודמאנקי אידאלית עבור בתי ספר יסודיים, המעוניינים לשלב את יסודות מדעי המחשב כחלק מתכנית הלימודים. המוצר בנוי כתכנית לימודים שאיננה דורשת ניסיון מוקדם, וכוללת הכשרה בסיסית, כלי ניהול ודיווח למורים ורכזים, מתן ציונים אוטומטי, ואפילו מערכי שיעור מפורטים למורה. בישראל, קודמאנקי פועל כבר שנתיים ברציפות, במסגרת "אולימפיאדת הסייבר הישראלית" שיזם משרד החינוך, בה השתתפו בשנת הלימודים תשע״ו (2015) כ-250 אלף תלמידים, מ-1700 בתי ספר בישראל.

קודמאנקי הוקמה ב- 2014 על ידי יונתן שור (CEO), עידו שור (CTO) וישי פינצ'ובר (COO), חברי ילדות, שניהלו בעבר פעילויות לילדים ונוער בישראל.

בחברה עובדים כ- 10 אנשים והיא פועלת ממשרדים בניו יורק ובהרצליה.

עד כה גייסה החברה 2.5 מיליון דולר בשני סבבי גיוס. מבין המשקיעות המובילות: קרן ההשקעות Invictus Capital, קרן ההשקעות הסינית-ישראלית DE Fund, חברת Edulab וחברת J21, המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח), רשות החדשנות (לשעבר המדען הראשי במשרד הכלכלה) ומשקיעים פרטיים נוספים.