פתרונות האבטחה של סאסה סופטוור, המיועדים למגזר הרפואי מנעו בהצלחה מתקפות על רשת בתי החולים של אסותא. בין היתר, נחסמו בהצלחה מתקפות כופר (Ransomware) מתוחכמות ובלתי מוכרות.

כלים

אסותא - מרכזים רפואיים, רשת בתי החולים והמרכזים הרפואיים הגדולה בישראל, הטמיעה פתרונות אבטחת מידע, שפיתחה חברת סאסא סופטוור, בכדי למנוע גניבת מידע רפואי חסוי ולהתגונן מפני מתקפות כופר.

אסותא מרכזים רפואיים התקינה ביוני 2016 את חבילת פתרונות האבטחה של סאסא סופטוור, הכוללת את טכנולוגיית "הלבנת" הקבצים Gate Scanner. פתרונות האבטחה מבצעים, בין היתר, סריקה מעמיקה לזיהוי איומים וניטרול כל הקבצים, תוצאות בדיקות הדמיה והודעות דואר אלקטרוני המגיעים לארגון. החבילה מספקת הגנה מקסימאלית מפני איומים בלתי ידועים, ושאינם ניתנים לזיהוי.

אסותא מרכזים רפואיים התקינה את פתרונות ההגנה הבאים:

Gate Scanner Mail – להסרת איומים מדואר אלקטרוני.

Gate Scanner Secure Browsing – למניעת איומים, הנובעים מהורדת קבצים ברשת האינטרנט.

Gate Scanner Desktop – הפתרון הנמצא בתהליך הטמעה באסותא מיועד להסרת איומים מקבצים במדיה נתיקה.

"הפכנו למטרה של מספר התקפות כופר בחודשים האחרונים, כולל גרסה חדישה של Locky הידוע לשמצה", אמר תמיר רונן, מנהל אבטחת המידע של אסותא מרכזים רפואיים. "ה- Gate Scannerהדף את המתקפות הללו ומנע פגיעה אפשרית בארגון. עם פתרונות האבטחה של סאסא סופטוור, אנו חשים מוגנים יותר מפני מתקפות זדוניות לא מוכרות, שאינן ניתנות לזיהוי".

"הניסיון החיובי של אסותא מרכזים רפואיים ממחיש את העובדה, שבתי חולים ומוסדות רפואיים אחרים יכולים להגן על עצמם מפני מתקפות מתוחכמות וממוקדות מאד ולמנוע אובדן מידע רפואי רגיש", אמר יעקב ירוסלב מייסד ומנכ"ל סאסא סופטוור.

דו"ח מפורט שחיבר ארגון Institute for Critical Infrastructure Technology (ICIT) האמריקני מצביע על כך שמוסדות רפואיים הם המגזר המותקף ביותר והערוך פחות מבין כל התשתיות הקריטיות בארה"ב. נתונים מצביעים על כך, כי 75% מהארגונים חווים ניסיונות פריצה למערכות מידע ארגוניות, כאשר תחום הבריאות חשוף פי ארבע מכל תחום פעילות אחר.

"ארגונים כאלו, שיטמיעו את פתרונות האבטחה שלנו, יכולים להבטיח לעצמם את רמת האבטחה הגבוהה ביותר האפשרית", הוסיף ירוסלב.

אסותא מרכזים רפואיים בחרה בפתרונות של סאסא סופטוור, לאחר בחינה מעמיקה של מספר טכנולוגיות אחרות. הפתרונות של סאסא סופטוור נבחרו בשל רמת האבטחה הגבוהה שהם מציעים, נוחות השימוש, היכולת לשדרגם ולשלבם עם פתרונות אבטחה אחרים, הנמצאים בשימוש אסותא מרכזים רפואיים.

"האקרים מחפשים תמיד את הדרך הקלה ביותר לחדור לארגון והם עושים, לשם כך, שימוש בערוצי תוכן פתוחים כמו דואר אלקטרוני, אינטרנט, ומדיה נתיקה. התוקפים עושים שימוש במתקפות ממוקדות. כך למשל, נמצאים בתי חולים תחת מתקפות ייחודיות העושות שימוש בקבצי מידע רפואי", סיכם ירוסלב. "אנחנו הוכחנו שביכולתנו להגן על אסותא ולקוחות נוספים מפני מתקפות שכאלה".

סאסא סופטוור הציגה פתרונות אבטחה חדשניים לתעשיית הבריאות בתערוכת HIMSS 2017, שנערכה באורלנדו, ותציג את הפתרונות בדוכן D-24 בתערוכת MedInIsrael, שתיערך בין ה-6 ל-9 למרץ, בגני התערוכה, תל אביב.

אודות סאסא סופטוור

סאסא סופטוור, הינה חברת אבטחה מובילה בתחום טכנולוגיות "הלבנת" קבצים Content) (Disarm and Reconstruction, ומגינה על מוסדות בריאות מפני זליגת מידע ומתקפות כופר ומונעת מתקפות סייבר ממוקדות ומתוחכמות.

פתרונות אבטחת המידע של סאסא סופטוור מותקנים ביותר מ-150 ארגונים בישראל ובחו"ל כולל, סוכנויות ממשלתיות, מוסדות פיננסים, רפואה, שירותים ציבוריים, יצרני תרופות, קופות חולים, מרכזי עזרה ראשונה וחברות נוספות.