בואינג מוסרת את מטוס דרימליינר הראשון מדגם 787-9 לחברת התעופה קוריאן אייר. חברת התעופה היא הראשונה בקוריאה להפעיל את מטוס הדרימליינר. בואינג, יצרנית המטוסים המובילה, וקוריאן אייר, חברת התעופה הקוריאנית, חוגגות את מסירתו של מטוס הדרימליינר הראשון מדגם 787-9.

כלים
צילום: בואינג
צילום: בואינג

חברת התעופה הקוריאנית, שבסיסה בסיאול, תהיה הראשונה בקוריאה להפעיל את מטוס הדרימליינר. בהתאם לדרישות ההסמכה הנהוגות בקוריאה, בטרם תושק טיסה ארוכת טווח, על המטוס לבצע טיסות פנימיות בין האי ג'אג'ו (Jeju) שבדרום קוריאה ולגימפו (Gimpo), שדה התעופה הבינלאומי שבעיר סיאול, במשך החודש הראשון לכניסתו לשירות. בהמשך השנה צפוי המטוס לטוס למגוון יעדים ברחבי העולם ביניהם טורונטו, מדריד ואף שוויץ.

ריק אנדרסון, נשיא מח' מכירות צפון מזרח אסיה, חטיבת המטוסים האזרחית, בואינג: "זהו ציון דרך מרגש נוסף בקשרים הענפים בין בואינג וחברת התעופה הקוריאנית. חברת התעופה ממשיכה להוביל את תחום התעופה המסחרי הגלובלי, ואנו בטוחים כי היעילות והנוחות שמציע מטוס הדרימליינר מדגם 787-9 יסייע להמשך הצלחתה בתחום, גם בשנים הבאות".

וולטר צ'ו, נשיא חברת התעופה קוריאן אייר: "מטוס הדרימליינר ממשיך לגלם תפקיד מפתח בצי המטוסים שלנו, והוא המאפשר לנו להציע ללקוחותינו את הדור הבא של חוויית הטיסה. זהו מטוס שקט, חסכוני בדלק ועלויות התפעול והתחזוקה שלו נמוכות. זאת נוסף על היותו מרווח ובעל עיצוב אלגנטי וחדשני. כל אלו יבטיחו ללקוחותינו את התנאים הדרושים לנוחות מירבית".

קוריאן אייר צפויה לצרף השנה אל הצי שלה 5 מטוסי דרימליינר מדגם 787-9 ו-5 מטוסי דרימליינר נוספים יתווספו עד 2019.

מטוס הבואינג מדגם ה787-9 הוא החבר השני במשפחת מטוסי דרימליינר היעילה, הזוכה לציונים גבוהים במדד שביעות הרצון של הנוסעים. מטוס הדרימליינר מדגם 787-8 וגם מטוס הדרילמליינר מדגם 787-9 מציעים שניהם צמצום בהוצאות הודות לחסכון של 20% בצריכת הדלק ובפליטה של גזים לאטמוספירה, יחסית למטוסים שהם צפויים להחליף. בנוסף, מטוס הדרימליינר מדגם 787-9 ארוך ב-6 מטרים ממטוס ה787-8 ובכך מרחיב את הטווח ואת היכולת של משפחת מטוסי הדרימליינר, כשהוא מציע יותר מקום לנוסעים ולמטען.

חברת התעופה קוריאן אייר, בעלת צי של 175 מטוסים נחשבת לאחת מבין 20 חברות התעופה המובילות בעולם. החברה מפעילה 460 טיסות יומיות ל-132 ערים ב-46 מדינות ברחבי העולם. כמו כן, היא נמנית בין המייסדות של ברית התעופה "Sky Team", הכוללת 20 חברות, המציעות בכל שנה ל-665 מיליון נוסעים למעלה מ- 17,343 טיסות יומיות ברחבי העולם ל1,062 יעדים ב-177 מדינות בתבל.