רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בבאר שבע והסביבה: בעל מסעדה שלא רשם 30,000 ₪ שהתקבלו כטיפים "אני רושם כל יום על דף" אנשי יחידת ניהול ספרים ערכו מבצע ביקורת בבאר שבע ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה באר שבע, נערכו 182 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי 7% מהם לא רשמו הכנסות כדין.

צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

בביקורת שנערכה אצל קבלן מבאר שבע, נמצא צ'ק בסכום של כ- 17,000 ש"ח שלא נמצא רשום. בספרי העסק. מנהלת החשבונות טענה "קיבלתי את הצ'ק היום, אני לא יודעת למה לא נרשם, אני אחפש בכרטסת". במסעדה בבאר שבע גילו המבקרים כי הכנסות שנתקבלו כטיפים בסכום כולל של כ- 30,000 ₪ שנאספו במהלך החודש, נאספו על ידי בעל המסעדה ולא נרשמו בספרי העסק. בעל המסעדה הסביר "אני רושם כל יום על דף, ורק בסוף החודש מוציא חשבונית".

בביקורת בבאר שבע בחברה המוכרת ומשווקת חומרי חשמל מצאו המבקרים צ'ק ביטחון בסכום של כ- 2,500 ש"ח שלא נמצא רשום בספרי העסק. בעל העסק טען "הלקוח היה צריך להביא לי מזומן ואז הייתי נותן לו את החומר". בחנות למכירת מוצרי תאורה בבאר שבע נמצא צ'ק בסכום של 2,300 ש"ח שלא נרשם בספרי העסק. מנהל החנות הסביר "אני בטוח שרשמתי, אני אחפש את הקבלה"

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

.