שר החינוך נפתלי בנט כינס הבוקר שולחן עגול בנושא: אתגרי החינוך בעידן הרשתות החברתיות ומוגנות ברשת. במסגרת ביקורי הפתע שמקיים שר החינוך בבתי הספר הוא שוחח עם תלמידים על הרגלי הפנאי והגלישה שלהם ברשת. מהשיחות עם התלמידים עלה כי כבר בכיתות הנמוכות של היסודי, תלמידים צעירים מאד נחשפים לפורנוגרפיה ולתכנים מיניים בלתי מבוקרים. לנוכח זאת, החליט השר בנט לגבש מהלך רחב היקף לשיפור מוגנות ילדים ובני נוער ברשת.

שר החינוך נפתלי בנט. צילום: עדי כהן צדק
שר החינוך נפתלי בנט. צילום: עדי כהן צדק

שר החינוך נפתלי בנט: "הדיון שכינסנו הבוקר הוא על לא פחות מסכנת חיים ומניעת פגיעות נפשיות ומיניות קשות. יש מבוכה קשה בקרב הורים ומורים. דור ההורים והמורים חונך על ״לא מדברים על זה״, והילדים היום מוצפים בזה וזהו בדיוק האתגר החינוכי שלנו. עצימת עיניים איננה אופציה ולא תכנית עבודה. זהו יעד לאומי שהגיע העת לקחת עליו אחריות. בכוונתנו להוביל במשרד החינוך צעדים משמעותיים ותכנית רחבה על מנת לתת מענה ראוי. אני קורא מכאן לכל הוריי ישראל - אל תמתינו ואל תדחיקו, התעניינו ובדקו את התכנים אליהם נחשפים ילדיכם. וכן, כבר מגיל גן. מרגע שילד נוגע במסך צריך לחנך אותו גם לסכנות שבו".

שר החינוך נפתלי בנט כינס הבוקר (ב') שולחן עגול בנושא אתגרי החינוך בעידן הרשתות החברתיות ומוגנות ברשת. השר בנט כינס את הדיון בשל התרחבות התופעה של שימוש לא נכון ולא ראוי בתכנים פורנוגרפיים גם על ידי תלמידים בבתי ספר יסודיים. על רקע תמונת מצב זו עולה הצורך מצד הורים, מורים, בני נוער ומומחים, להעמיק את ההסברה ותוכניות המניעה לצד מתן כלים לגלישה נכונה ובטוחה ברשת.

בשולחן העגול חברים: צוותים חינוכיים של משרד החינוך (השירות הפסיכולוגי ייעוצי, מינהל עובדי הוראה, מזכירות פדגוגית ומינהל חברה ונוער), וכן אנשי חינוך ומומחים לתחום הגלישה ברשת.

שר החינוך החליט לכנס את השולחן העגול ולגבש תוכנית מקיפה של המשרד, יחד עם מומחים מחוץ למשרד, על רקע הרשמים אשר עלו בביקורי הפתע שהוא מקיים בבתי הספר. במסגרת הביקורים שוחח השר עם התלמידים על הרגלי הפנאי והגלישה שלהם ברשת, מהם עלה כי תלמידים בכיתות נמוכות מאד נחשפים לפורנוגרפיה ולתכנים מיניים בלתי מבוקרים. לנוכח זאת, החליט השר בנט לגבש מהלך רחב היקף לשיפור מוגנות ילדים ובני נוער ברשת.