צה"ל מסרב לחשוף את נתוני שתיית האלכוהול של החיילים. יו"ר הוועדה ח"כ תמר זנדברג פיזרה את הדיון: "זלזול מופגן ומכוון של הצבא בכנסת". הוועדה המיוחדת למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול התכנסה הבוקר (ב') לדיון מעקב בנושא ההתמודדות עם בעיית שתיית אלכוהול בצה"ל, אולם יו"ר הוועדה ח"כ תמר זנדברג (מרצ) פיזרה את הדיון כעבור דקות בודדות לאחר שהתברר שצה"ל לא שיגר לדיון גורמים בכירים רלוונטיים שזומנו, ואילו הנציגה שנשלחה לא הציגה את הנתונים הנדרשים.

יו"ר הוועדה ח"כ זנדברג נעלה את הדיון בזעם
יו"ר הוועדה ח"כ זנדברג נעלה את הדיון בזעם

בדיון בנושא שנערך לפני שנה הונחו נציגי צה"ל לספק את הנתונים הנוגעים לצריכת אלכוהול של חיילים ובחודשים האחרונים הבהירו נציגי הצבא כי החומר אכן נאסף ומוכן להצגה בוועדה, כך שהסירוב הנוכחי לחשוף את הנתונים מקומם ביותר.

בפתח הדיון אמרה יו"ר הוועדה ח"כ תמר זנדברג: "היה לוועדה שיתוף פעולה מצוין עם צה"ל ועם מפקד מצ"ח היוצא. לפני כשנה ביקשנו מצה"ל לאסוף נתונים על שתיית אלכוהול כעבירה משמעתית בצבא. בהכנה לדיון נתקלנו בקשיים ונשמח להבהרות".

אסתי זלצמן שגב, קצינת פיקוח חקירות במצ"ח אמרה: " שתיית אלכוהול מוגדרת בצה"ל כעבירה משמעתית ולא פלילית, ולכן אין לנו מעקב אחרי הנתונים. יש לנו רק נתונים של עבירות שמתבצעות אגב שתיית אלכוהול, כגון תאונות דרכים בשכרות או עבירות אחרות שנעשו תחת השפעת משקאות משכרים".

יו"ר הוועדה ח"כ זנדברג נעלה את הדיון בזעם: "מפקד מצ"ח היוצא הודיע לי שיש קידוד נפרד לעניין עבירה של שתיית אלכוהול ושהוא כבר מיושם, ולכן אני לא מבינה למה לא הגעתם עם הנתונים. אין טעם לדיון הזה ללא הנתונים הללו. אני נאלצת לפזר את הישיבה. הוועדה דורשת לקבל את הנתונים בתוך שבועיים בכתב. אפנה לשר הביטחון ולרמטכ"ל ואמחה על הזלזול המופגן והמכוון של הצבא בכנסת, זלזול שאני לא זוכרת כמותו. הוועדה תדרוש לתאם דיון נוסף בנושא עם מפקד מצ"ח ועם נציג הפרקליטות הצבאית".