אינטל רוצה לעזור לכם בשופינג: תשקיע 100 מיליון דולר ברובוטים ומערכות IoT בתחום הצרכנות והמסחר - אינטל חשפה רובוט המסייר בחנות, בודק מלאי ומיקום של המוצרים על המדף. הפלטפורמה של אינטל תסייע לסוחרים להטמיע חיישנים, התקני IoT ופתרונות מחשוב שיעשירו את חווית הקניה ויעניקו לסוחרים מידע על הלקוחות.

כלים
רובוט עתידני. אילוסטרציה
רובוט עתידני. אילוסטרציה

אינטל תשקיע 100 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות בפיתוחים בתחום המסחר והקמעונאות שיהיו מבוססי דאטה ושירותי ענן

אינטל חשפה השבוע בתערוכת הצרכנות והקמעונאות 2017NRF שורה של פיתוחים טכנולוגיים שמיועדים לשיפור חוויית הקניות של צרכנים, ולסיוע תפעולי והקטנת עלויות בקרב הסוחרים והקמעונאים.

אחד הפיתוחים הבולטים הוא רובוט המכונה Tally של חברת Simbe Robotics שתפקידו לסייר בחנות כדי לבדוק את מלאי המוצרים שעל המדפים, לוודא שהם במקום הנכון ושתגי המחיר מוצבים כהלכה. הרובוט יכול גם לסייע לקונים בהזמנת מוצרים מהמחסן או בהבאת מוצרים לתאי המדידה, ואינו מצריך שינוי בתשתית החנות. Tally מבוסס על מחשב זעיר מסדרת NUC עם מעבד Intel Core i7 והוא עושה שימוש במספר מצלמות Intel RealSense המסייעות לו להבין את סביבתו ולנווט בבטחה בחנות גם בשעה שהיא מלאה בקונים.

פיתוח נוסף הוא פלטפורמה המכונה RRP (Responsive Retail Platform) שתסייע להטמיע שורה של פתרונות מחשוב, חיישנים והתקנים שונים בחנויות כדי להעשיר ולשפר את חוויית הקניה ואת הסיוע לקונים. המערכת תוכל לעקוב אחר מלאי, לתת מידע על הרגלי קניה של לקוחות מזדמנים ולהציע ללקוחות מוכרים, כמו למשל חברי מועדון, קניה המבוססת על הרגליהם והעדפותיהם.

על בימת הכנס הכריז מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ' כי בכוונת החברה להשקיע 100 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות בפיתוחים שונים ופתרונות חכמים לתחום המסחר והצרכנות. "התקני IoT וטכנולוגיות העברה ועיבוד של נתונים לענן משפיעות על כל חוליה בשרשרת המסחר", אמר קרזניץ'.

"דאטה היא מרכיב מרכזי במערכת היחסים בין סוחר ללקוח. ניתן לאסוף ולמדוד נתונים, לנתח אותם ולגשת אליהם מכל מקום. עד היום, נתוני מסחר מפורטים היו זמינים בעיקר לסוחרים ברשת; הם יודעים במה התעניינת לראשונה כשנכנסת לאתר, ומה לבסוף רכשת. אנו מאמינים שדאטה יהיה המרכיב שמבדל בין סוחרים שעושים שימוש בנתונים כדי לייעל את חוויית הקניה וסוחרים שמבססים את ההחלטות העסקיות שלהם על תצפית סובייקטיבית".

בביתן שהקימה בתערוכה הציגה אינטל הדגמות שונות של פתרונות קמעונאות חדשניים, כמו למשל אפשרות לייצר סריגי תלת-מימד על פי דרישה בחנות; פלטפורמות למדידת בגדים ונעליים המבוססות על איסוף נתונים "להשלמת המראה" ותצוגות אינטראקטיביות של מוצרים שנועדו לרתק את הצרכנים במהלך הקניות ולספק להם חוויה מלאה.

******

אינטל (INTC) פורצת את גבולות הטכנולוגיה כדי להגשים חוויות מחשוב מופלאות. אינטל פועלת בישראל משנת 1974 ומעסיקה כ-10,000 עובדים ישירים במפעל ייצור בקריית גת ובארבעה מרכזי פיתוח (חיפה, יקום, ירושלים ופתח תקווה). מידע נוסף אודות אינטל והישגיהם של מאה אלף עובדיה ברחבי העולם תמצאו ב-www.intel.com