מרכז חדשנות טכנולוגית ברמב״ם יסייע בהעלאת ההצלחה של הליכים רפואיים מורכבים: רופאים מדפיסים בתלת מימד הדמיות איברים של חולים ובקנה מידה אמיתי. בשבוע שעבר הושק מתחם החדשנות והטכנולוגיה של בית החולים רמב״ם. המרכז מכיל טכנולוגיות מתקדמות ומגוונות, כמו משקפי מציאות מדומה ומכונות הדפסה בתלת מימד לצד מיקרוסקופים ואמצעים רפואיים ומדעיים אחרים.

כלים
בתמונה משמאל לימין:  פרופ׳ רפי ביאר, מנכ״ל רמב״ם, פרופ׳ אהוד קליין מנהל אגף המחקר, פרופ׳ אהרון הופמן שהדפיס כלי דם לשימושים טרום ניתוחיים בקנה מידה של 1:1 ודורין ברדי מנהלת מרכז ההמצאות ברמב״ם. צילום: ON-AIR Communication
בתמונה משמאל לימין: פרופ׳ רפי ביאר, מנכ״ל רמב״ם, פרופ׳ אהוד קליין מנהל אגף המחקר, פרופ׳ אהרון הופמן שהדפיס כלי דם לשימושים טרום ניתוחיים בקנה מידה של 1:1 ודורין ברדי מנהלת מרכז ההמצאות ברמב״ם. צילום: ON-AIR Communication

מטרת הקמת המתחם הינה כפולה: ראשית, לחשוף את הרופאים לטכנולוגיות חדשות לצורך בנייה של אבי-טיפוס הדרושים להתמודדות היום יומית במצבים רפואיים מורכבים; ושנית פיתוח מוצרים רפואיים חדשים ומדויקים לצרכי החולים על ידי הצוות הרפואי ולאור ניסיונם הרב ב״שטח״ יום יום צד המטופלים שלהם.

באירוע נכחו פרופ׳ רפי ביאר, מנהל רמב״ם, פרופ׳ אהוד קליין, מנהל אגף המחקר, ד״ר נדב בן חיים, מנכ״ל רמב״ם מד טק, רוניה רובינשטיין, מנהלת היחידה לקידום מחקר ברמב״ם, דורין ברדי מנהלת מרכז ההמצאות, אורית שקד מנהלת BioRap, חברת מסחור הטכנולוגיות של מכון רפפורט ואופירה תמיר מנהלת השיווק של חברת ״מפעיל״ המשווקת הבלעדית של מדפסות התלת מימד Ultimaker בישראל שהותקנו במתחם.

פרופ׳ ביאר גזר את הסרט האדום בכניסה למתחם ואמר ״כבר היום עולם הרפואה והרופאים ברמב״ם בפרט משתמשים בהדמיות שונות ובשיטות הדפסה תלת מימד איכותיות במקרים קליניים מורכבים שונים על מנת להוריד את מידת הסיכון בהליכים מורכבים ולתת טיפול טוב יותר בחולים שלנו. אני מאמין שהשימוש בטכנולוגיות מתקדמות כמו אלו שיש לנו במרכז וכן בטכנולוגיות ההדפסה בתלת מימד הן צעד משמעותי לכיוון העתיד של רפואה מותאמת אישית. עם זאת חשוב לזכור, המתחם המתקדם שאנחנו משיקים היום הוא למעשה רק האמצעי, כאשר העיקר הוא האנשים והיכולות האנושית לפיתוח ההמצאות״.

לפני הניתוח יתרגלו את איברי הגוף שלך על מדפסות תלת מימד