כל מי שבקי בעיצוב פנים של בתים ומשרדים וכן כל מי שנדרש לעיצוב כזה לאחרונה, שמע בוודאי לא מעט על כך שניתן לחסוך בהוצאות תחזוקה שוטפת של בית, אם רק משתמשים באמצעים שונים ששומרים על הסביבה וכן עם מקפידים לתכנן ולעצב את הבית באופן כזה שיתאים לרעיון של שמירה על איכות הסביבה.

כלים

הרעיון של בנייה מותאמת לשמירה על הסביבה, ובמילים אחרות "בנייה ירוקה" היא תחום שהולך ומתפתח בשנים האחרונות, למעשה מדובר על אחד התחומים הבולטים ביותר בעולם הבנייה. מבני מגורים, מוסדות ציבור ומבנים מסחריים רבים משתמשים באלמנטים של בנייה ירוקה ובאמצעים שונים לשמירה על הסביבה, מתוך מחשבה שזה גם יועיל לטוב הכללי, וכן זה יועיל לבעל המבנה או למי שמשתמש בו, שכן מדובר על בנייה חסכונית מאוד. דוגמא טובה לכך, שימוש בעזרת תאורה ידידותית לסביבה ושימוש עיצוב ותכנון מותאם לכך.

אם נסתכל על בית פשוט, נגלה שהאמצעים העיקריים שעובדים מרבית שעות היממה, הם אמצעי תאורה. מכאן, גם אם אמצעי תאורה באופן בודד, לא גורמים להוצאה כספית גדולה, עצם זה שמדובר במספר אמצעי תאורה בחדרים השונים, ועצם זה שהם פועלים מרבית שעות היממה, הרי שמדובר בהוצאה כספית לא קטנה.

בחלק הבא של המאמר, אנחנו נראה כיצד ניתן להשתמש לחסוך בהוצאות ולשמור על הסביבה, בין היתר באמצעות שימוש באמצעי תאורה ידידותיים לסביבה והתקנתם בצורה שהיא ידידותית לסביבה.

כיצד ניתן להשתמש באמצעי תאורה ולשמור על הסביבה

הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא, להשתמש באור טבעי. לשם כך, עלינו לבנות חלונות גדולים. חלונות אלו מאפשרים לנו ליהנות מאפשרות להכניס אור חיצוני פנימה ואז אנחנו יכולים להפחית את השימוש באמצעי תאורה רגילים. זו הסיבה שיש שימוש הולך וגובר בסקילייטים, וכן בחלונות גדולים שתופסים חלק נכבד מהקיר. הדבר אפשרי ביחד באזורים פתוחים, שם האור החיצוני באמת יכול להיכנס.

אופציה אחרת היא שימוש התקנת אמצעי תאורה במקומות נכונים. למשל, אנחנו נתקין אמצעי תאורה גדולים בחדר, לא נתקין אותם במקומות שהאור מהם נסתר, לא נתקין אמצעי תאורה שיאירו אזור קטן, אלא רק במקומות שניתן ליהנות מתאורה מלאה. אחרת נצטרך להשקיע בהתקנת מספר אמצעי תאורה, דבר שלא ישמור על הסביבה, מן הסתם.

אופציה נוספת היא, אם אנחנו רוצים להשתמש באמצעי תאורה ידידותיים לסביבה, עלינו להשתמש בנורות ליבון. נורות אלו פחות מחממות, עמידות יותר ונחשבות לנורות הרבה יותר איכותיות מאשר אמצעי תאורה אחרים. בשנים האחרונות יש מעבר מוחלט לשימוש בנורות ליבון, הן בשימוש פרטי והן בשימוש מסחרי ומוסדי.

מעבר לכך, רצוי מאוד להשתמש ביועץ תאורה אשר יידע כיצד לטפל במצב בצורה נכונה. כמו כן ניתן להשתמש ביועץ סביבתי, שידע לתת את כלים הנדרשים לשם שימוש באמצעי תאורה בצורה חכמה לסביבה.