שבעה סרטים | שש במאיות ובמאי | שבע נשים במוקד העלילה- ערב קולנוע נשי: גיבורות, נשים חזקות במרכז סרטי הגמר של בית הספר לקולנוע "מעלה". הערב בהשתתפות רמה בורשטיין, ליאור אלפנט, יבגניה דודינה ואליאנה תדהר ייערך בסינמטק ת"א, בהנחייתה של נירית אנדרמן ויכלול את הקרנת סרטי הגמר ושיח על יצירה נשית. ערב החשיפה יתקיים בסינמטק תל אביב ביום ראשון, 22.1.17, בשעה 17:00

כלים
שבעה סרטים | שש במאיות ובמאי | שבע נשים במוקד העלילה- ערב קולנוע נשי: גיבורות, נשים חזקות במרכז סרטי הגמר של בית הספר לקולנוע "מעלה"
שבעה סרטים | שש במאיות ובמאי | שבע נשים במוקד העלילה- ערב קולנוע נשי: גיבורות, נשים חזקות במרכז סרטי הגמר של בית הספר לקולנוע "מעלה"

בית הספר "מעלה", הממוקם בירושלים, נחשב לייחודי בין בתי הספר לקולנוע בעולם בניסיונותיו ליצור שפה ויזואלית חדשה המביאה אל המסך מאוצרות התרבות היהודית. סרטי הגמר השנה הם אוניברסליים ופמיניסטיים מתמיד – מנהלת "מעלה", נטע אריאל: "בכל הסרטים, הדמויות הראשיות הן נשים: נשים עצמאיות, חזקות, המבצעות מהלכים משמעותיים בחייהן". גיבורות הסרטים מתמודדות עם מציאות מורכבת ומאתגרת: החל מנערה במצוקה שהופכת לאם חד הורית המנסה לבנות חיי משפחה לבתה התינוקת, דרך נערה המתבשרת על מות אחיה החייל – ומעבר לאבל היא מתעמתת עם זיכרונות טראומטיים שהשאירו יחסיה איתו; ועד לבחורה צעירה שמחלת הסרטן תקפה אותה בשנית ומחייבת אותה להחליט אם להיכנס לשגרת טיפולים מתישה או לחיות את החיים עד שהמחלה תכריע אותה.

מלבד סרט אחד תיעודי, הסרטים הם עלילתיים ומבוססים בחלקם על חוויות מחיי היוצרות והיוצר.

מדי שנה מופקים ב"מעלה" סרטים קצרים, עלילתיים ותיעודיים, המייצגים את ישראל בפסטיבלים בין-לאומיים. בעשר השנים האחרונות זכו סרטי ביה"ס בעשרות פרסים ותארים, ובהמשך ישיר השתלבו בוגרי בית הספר בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בארץ.

תקצירי סרטי הגמר:

"קרן אור" (27 דקות)

סרט תיעודי, זוכה פרס ראש עירית ירושלים לסרט הטוב ביותר

במאית: ליהי סבג

מיכל מגדלת את קרן אור לבדה מאז הייתה בת 17. על רקע השיכונים המדכאים של עפולה ושל ירושלים, ותוך כדי מאבק יומיומי למציאת פרנסה ולכינון משפחה, מיכל עושה הכל כדי לשמר את התא המשפחתי הקטן שלה.

"כמו בבית" (12 דקות)

זוכה פרס חביב השופטים מטעם קרן ירושלים

במאית: שירה מישר

הלנה (יבגניה דודינה), בעלת מסעדה קטנה, חוגגת את יום ההולדת ה-50. במקום לחזור הביתה ולחגוג עם בעלה והחברים שהזמין ללא ידיעתה היא בוחרת להישאר במסעדה, לצד עובר אורח שנקלע למקום וילד רחוב שהיא הצילה מקטטה.

"פזמון חוזר" (20 דקות)

במאית: כלנית טייאר

ליאת (אליאנה תדהר) רוצה ללמוד מוזיקה בג'וליארד, ביה"ס יוקרתי בניו יורק, למורת רוחו של אביה. לאחר מותו היא מתכננת לטוס ולהגשים סוף סוף את חלומה, אך ליאת מגלה שגם לאחר מותו אביה עושה כל שביכולתו כדי לעצור בעדה.

"לא קרה כלום" (14 דקות)

במאית: מיטל מימון

נטע בת ה-17 מתבשרת שאחיה נהרג בצבא. על רקע האבל הכללי הנופל על המשפחה והקיבוץ בו היא מתגוררת, נטע צריכה להתמודד לא רק עם האבל, אלא גם עם הזיכרונות הטראומתיים שנצרבו בה מהיחסים עם אחיה.

"חוד של נעץ" (15 דקות)

במאית: מיכל כהן

אמילי היא בחורה חרדתית בת 22, הנמנעת מלפתח קשרים חברתיים. דרך ההתמודדות שלה עם קשייה היא לפגוע בעצמה ולהתרכז בכאב. כשהיא פוגשת באמה, בחורה שנמשכת אליה, הן נכנסות למערכת יחסים משונה, בה אמילי נעה בין הרצון להסתגרות לבין הרצון לקרבה וקשר עם אמה.

"בת שירות" (27 דקות)

במאית: רעיה ורדי-טבול

שירה, בחורה בת 18 המשרתת בשרות לאומי, מתוסכלת מעבודות הקישוט שהיא מתבקשת לבצע בבית הספר בו היא משרתת. מפגש עם ענבל, תלמידה בת 14 המגלה שהיא בהריון, מוביל את שירה להתמודדויות בלתי צפויות. הרצון לעזור לענבל ותמימותה של שירה מעמידים את שתיהן בסכנה.

"סיבוב שני" (26 דקות)

במאי: חגי אדוריאן

עדי, צעירה בת 23, מתכננת את הטיול הגדול עליו חלמה. רגע לפני הטיסה היא מגלה שהיא חולה בסרטן בפעם השנייה. עדי לא מוכנה לחוות שוב את הסבל הכרוך בטיפולים, ולמרות התנגדות הסביבה היא מחליטה לברוח מבית החולים, להילחם על חייה בדרכה שלה ולהגשים את חלומה.

ערב החשיפה של סרטי מחזור כ"ב

בהשתתפות: רמה בורשטיין, ליאור אלפנט, יבגניה דודינה, אליאנה תדהר וליהי סבג | בהנחיית: נירית אנדרמן, "הארץ"

יום ראשון, 22.1.17, בשעה 17:00, סינמטק תל אביב

לאתר בית הספר: ובפייסבוק: http://bit.ly/2iLzgEX