עם עליית המחירים הבלתי נגמרת והמחסור בדירות ונכסי נדל"ן לאור הביקוש הרב בארץ, יותר ויותר משקיעים בוחרים לנסות את מזלם ולהשקיע את כספם בדירות להשקעה מחוץ לארץ. המגמה הזו מביאה ישראלים רבים לחיפוש אחר נכסים טובים במחירים נמוכים במדינות מפותחות כמו ארה"ב ומדינות שונות באירופה. בין המדינות האלו נמצאת פולין, אשר מציעה גן עדן למשקיעים, עם מחירי דירות זולים אשר עולים בצורה יציבה ותנאי רכישה ושימוש נוחים במיוחד.

נדל"ן בפולין
נדל"ן בפולין

נכסים להשקעה בפולין

פולין היא המדינה המפותחת ביותר מרכז אירופה, והיא מאפשרת למשקיעים לרכוש נכסים עם ריבית נמוכה מאוד, עלייה יציבה בערך לעומת עלייה איטית מאוד במחירים, בנוסף לעובדה שתוכניות הדיור במדינה נמצאות תחת קידמה ופיתוח בלתי נלאים.

בשנת 2016, פולין הוכיחה כי היא מתחרה של ממש במדינות האירופאיות הגדולות בתחום הנדל"ן והפיתוח בזכות קצב שובר שיאים של בניית נכסים שונים. בכל שנה נבנות פי שתיים יותר דירות בפולין מאשר בישראל, ולאחרונה נערך כנס נדלן בפולין אשר גיבש בין כל קבוצות הנדלן במרכז ומזרח אירופה.

דירות להשקעה בפולין

אתם לא חייבים להיות תושבי המקום כדי לרכוש דירות להשקעה בפולין. כל מי שחפץ בכך יכול לקנות לעצמו דירה בבניין היכן שירצה ללא צורך באישור מיוחד, והוא יכול גם להשכיר את הדירה הלאה ללא בעיות. עליכם יהיה לחתום על חוזה מסודר בעזרת נוטריון פולני בשפה הפולנית אז תביאו מתורגמן אם הנוטריון שמצאתם לא יכול לתקשר איתכם.

במקרה ותרצו לרכוש שטח לשימוש מסחרי יהיה עליכם להראות תושבות האיחוד האירופי, ואם תרצו לרכוש בית בשטח פרטי יהיה עליכם לקבל גם אישור מיוחד ממשרד הפנים הפולני. גם אם אינכם תושבי האיחוד האירופי, יש לכם אפשרות לבקש אישור מיוחד אשר יבקש להוכיח את הקשר שיש לכם לפולין.

כמה עולה דירה להשקעה בפולין?

אין צורך לציין שהמחירים עבור דירות בפולין משתנה בהתאם לעיר ולאזור בו תבחרו לבצע את ההשקעה שלכם, כפי שתצפו מדירה בתל אביב לעלות הרבה יותר מדירה מקבילה בירוחם או רמת הגולן. המחיר הממוצע בערים הגדולות בפולין כמו קראקוב וורשה לדוגמה הוא 1500 יורו לכל מטר רבוע ויכול להגיע גם ל1700 יורו אם מדובר בדירה אשר ממוקמת במרכז העיר, ואם ניקח לדוגמה דירה של שלושה חדרים, תוכלו להשכיר אותה הלאה במחיר ממוצע של 600 יורו לחודש. אם נתרחק מעט לפרברי העיר, נוכל לרכוש דירה בעלות של כ1100 יורו עבור כל מטר רבוע, ולהשכיר אותה בכ480 יורו חודשי (לדירת שלושה חדרים).

אם נבדוק מחירים ממוצעים בערים קטנות יותר בפולין כמו זילונה גורה לדוגמה, נמצא שהמחיר הממוצע למטר רבוע עומד על 780 יורו בלבד.

רכישת נכס בפולין יכולה להציע אפשרות משתלמת במיוחד עבור השקעה נמוכה יחסית, אחוזי התשואה יציבים מאוד ולא נוטים להשתנות בצורה פתאומית, המחירים נמוכים ובנוסף לכל, הטיסה לארץ קצרה יחסית כך שתוכלו לבקר מדי שנה בנכס שלכם בקלות.

התוכן נכתב על ידי צוות חברת אמבסדור השקעות נדל"ן בארץ ובעולם.