יום שלישי, ה' טבת תשע"ז, 3 בינואר 2017 נשיא המדינה קיים הבוקר פגישת עבודה עם נשיא הסנאט של הרפובליקה הצרפתית Gérard Larcher ג'רארד לארשר נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיים הבוקר פגישת עבודה עם נשיא הסנאט של הרפובליקה הצרפתית Gérard Larcher ג'רארד לארשר. הנשיא ברך את נשיא הסנאט הצרפתי עם הגעתו לביקור בישראל ושוחח עימו אודות האתגרים הנוכחיים.

צילום: מארק ניימן/לע"מ.
צילום: מארק ניימן/לע"מ.

״אנו מעריכים את דאגתכם, ואת נסיונות האומה הצרפתית להביא לסיום הסכסוך בין ישראל והפלסטינים," אמר הנשיא והדגיש: "עלינו להבהיר - אין קיצורי דרך במזרח התיכון. פתרון לסכסוך מחייב לשני דברים – בניית אמון בין הצדדים, וקיום משא ומתן ישיר. ללא אמון שום דרך לא תצלח. ללא משא ומתן ישיר, לא נגיע לשום פתרון."

הנשיא התייחס להחלטה 2334 של מועצת הביטחון של האו"ם ואמר: "העימות הנוכחי בזירה הבינלאומית ובמיוחד החלטת מועצת הביטחון של האו"ם לא מסייעים לנו בבניית אמון, להיפך, אלו רק מרחיקים אותנו יותר מהשלום."

נשיא הסנאט הודה לנשיא ואמר: ״תודה לך אדוני הנשיא על הניתוח החשוב של אתגרי הזמן הזה. אני זוכר היטב את ביקורך המוצלח כיו"ר הכנסת ושמח לבקר כאן אחרי כ-12 שנים בהן לא היה ביקור של יו"ר סנאט בישראל. באתי לכאן עם מסר של ידידות. גם כשיש אי הסכמות צריך להמשיך ולשוחח.

הגדרת את הסכסוך בין ישראל והפלסטינים כטרגדיה וישנן טרגדיות שיכולות להסתיים בתהליך הדברות. חשוב שבין ידידים נוכל לומר את הדברים באופן גלוי. אנו מבינים עד כמה חשוב לישראל המשא ומתן הישיר ותפקיד הקהילה הבינלאומית הוא ליצור את התנאים להבשלת משא ומתן כזה.״