הודעה מפתיעה לתושבי המועצה האזורית תמר: "קו האוטובוס הציבורי אליכם מבוטל" - אנו זקוקים לסיוע. תושבי הר עמשא נותרים ללא תחבורה ציבורית

כלים
ראש המועצה למשרד התחבורה בדרישה לפתרון המצב במהירות האפשרית. בתמונה: שר התחבורה ישראל כץ
ראש המועצה למשרד התחבורה בדרישה לפתרון המצב במהירות האפשרית. בתמונה: שר התחבורה ישראל כץ

המועצה האזורית תמר קיבלה במפתיע הודעה ממשרד התחבורה על פיה תופסק הגעת אוטובוסים ציבוריים אל הישוב הר עמשא שבמועצה האזורית תמר החל מ - 6 בינואר 2017.

משמעות החלטה זו למעשה מבטלת את נתיב התחבורה הציבורית היחיד המאפשר לתושבי הישוב להגיע לבאר שבע ובחזרה. בעוד הגעת האוטובוס להר עמשא בוטלה בוצע עיבוי הקווים הציבוריים לישובים הסמוכים. המועצה האזורית הר חברון אף מקיימת חגיגה לחנוכת הקווים הנוספים. "בעבור אחד זה חלום שהתגשם ובעבורנו זה סיוט", מספר דודי גולדמן, תושב הר עמשא.

ראש המועצה האזורית תמר, יחד עם רשויות נוספות בתוואי הקו, קיבל את ההודעה בזעם. "לא יתכן כי תושבים במדינת ישראל יהיו בשבי בביתם בשל מחלוקות בין שני גופים שאמונים על מנת שירותי תחבורה ודרך", אומר דב ליטבינוף, ראש המועצה.

דודי גולדמן, תושב הר עמשא גם קיבל את הבשורה בזעם: "מנתקים אותנו מהמדינה. בעוד מכפילים ומתגברים את קווי התחבורה הציבורית להתנחלויות בוחרים דווקא לנתק אותנו, תושבי הר עמשא מהמדינה. אנחנו ישוב בקליטה ורובם זוגות צעירים. עכשיו הם תקועים, יש לנו סטודנטים שאין להם כיצד להגיע כעת לאוניברסיטה, יש לנו מטפלים בבית חולים איכילוב שכעת אין להם כיצד להגיע. זו בושה וחרפה", מוסיף דודי.

בתוך כך פנה ראש המועצה למשרד התחבורה בדרישה לפתרון המצב במהירות האפשרית ובמקביל לנתיבי ישראל בדרישה כי יטפלו בליקויי הדרך. "לא ארפה עד שהחלמאות הזו על גב התושבים תיפסק. אני מציב את הנושא בראש סדר יומי ולא אהסס לנקוט באמצעים משפטיים", אמר דב ליטבינוף.