עיצוב חדר שינה קטן מחייב אתכם לבחור בצורה נכונה את הרהיטים, המיטה, התאורה והצבעים. בנוסף, עליכם לקבוע סדר עדיפויות ברור כדי להתחשב בנתוני החדר הקיימים. קבלו את המדריך המלא

מיטה וחצי - מענה מושלם לחדר שינה קטן
מיטה וחצי - מענה מושלם לחדר שינה קטן

יש כמה טיפים בסיסיים שיכולים לעזור לעצב חדר שינה קטן. בראש ובראשונה, חשוב להתחשב בנתוני החדר הקיימים. הנתונים כוללים בין היתר את גודל החדר, מיקום החלונות והדלתות וצורת הקירות. אלו נתונים שמטבע הדברים אי אפשר לשנות (אלא אם כן אתם מתכננים שיפוץ מאסיבי ויקר), ולכן הם קובעים את הקו המנחה של העיצוב. נתוני החדר יכתיבו את מספר הרהיטים ואת המיקום שלהם.

שנית, כדאי להתמקד בצבעים בהירים כדי לייצר אשליה של גודל לחדר. את הצבעים הבהירים אפשר לשלב בבחירת הריצוף והחיפוי. מומלץ לשלב למשל אריחים על בסיס בטון כדי להעניק לחדר מראה אלגנטי ונקי, אך מצד שני ליהנות גם מהאותנטיות של אריחי בטון בהירים בצבע לבן, אפור וחול.

נוחות ואביזרים בפרופורציות מתאימות

מומלץ לרכוש מיטה וחצי כדי לעצב טוב יותר את חדר השינה ועדיין לשמור על תנאים אופטימאליים לשינה ערבה. לצד המיטה אפשר למקם שידה, ארונית ופתרונות אחסון נוספים שימנעו חוסר סדר. באופן כללי, ארגון קבוע של חדר שינה הוא חלק בלתי נפרד מהעיצוב. חדר שינה קטן ולא מאורגן פוגע אנושות באיכות החיים ועלול לגרום תחושת תסכול ועוגמת נפש.

בחדר שינה קטן אין לכם פריבילגיה של הרבה מקום ותנועה חופשית. כתוצאה מכך, עליכם לקחת בחשבון שכל סנטימטר פנוי חשוב ואפשר לנצל אותו. אם יש בחדר נישות גבס מסוימות, תוכלו לתלות עליהן מדפים או להציב גופי תאורה. נסו כל הזמן לשלב בין הצד הפרקטי של הרהיטים לבין האסתטיקה. חלק מהשידות הקיימות יכולות לשמש גם לטובת הנחת הטלוויזיה וגם כאחסון של פריטים לא מנוצלים.מיטה וחצי העוזרת לעצד טוב יותר את חדר השינה הקטן

תאורה, צבעים וטפטים

צבעים בהירים מחמיאים לחדרי שינה קטנים ויוצרים אשליה של חלל גדול. לצד אלו כדאי להשתמש בגוף תאורה שיאפשר לכם לשלוט בפיזור האור. נסו גם לתלות וילונות כדי לשלוט בתאורה הטבעית ולשלב תמונות ססגוניות כדי להאיר את חדר השינה לכל אורך שעות היום. ככל שתחשפו את החדר ליותר אור, כך תקבלו תחושה של חום ובשילוב עם רהיטים בהירים גם תעשירו את החדר ותעצימו את האווירה.

טפטים יכולים לעשות עבודה מדהימה בחדר השינה שלכם. בחרו טפטים בסגנון עיצוב שאתם מעדיפים וודאו שהם מתאימים לקירות ולריצוף. הקפידו על הדבקה מקצועית של הטפטים כדי למנוע קילופים ותוכלו גם לשמור עליהם נקיים בקלות עם מטלית לחה.

אלו דברים קטנים שיעזרו לכם בתחזוקה השוטפת של החדר וביצירת אשליה של חלל פתוח וגדול. על מנת להשלים את העיצוב תוכלו לתלות מראות במיקום אסטרטגי ולהשתמש בה גם לצרכים יום יומיים.