65% מתושבי תל אביב והמרכז ו- 50% מתושבי הדרום והצפון מודים: אנחנו מסמסים בזמן הנהיגה - שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כשאין ניידות בכבישים, הנהגים לא מפחדים לבצע עבירות תנועה שמסכנות את חיי כולנו. המדינה חייבת להוסיף לאגף התנועה במשטרה את 300 הניידות החסרות לה בכדי למנוע מנהגים להשתמש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה במקום להתרכז בנהיגה"

כלים
 65% מתושבי תל אביב והמרכז ו- 50% מתושבי הדרום והצפון מודים: אנחנו מסמסים בזמן הנהיגה
65% מתושבי תל אביב והמרכז ו- 50% מתושבי הדרום והצפון מודים: אנחנו מסמסים בזמן הנהיגה

הטלפונים הסלולאריים הפכו כבר מזמן להיות מרכז חיינו ומרביתנו מציצים בהם לפחות פעם בחמש דקות בכדי לקרוא ולכתוב סמסים, לגלוש ברשתות החברתיות ולראות חדשות. אך למרות שקשה לנו להתנתק מהטלפונים החכמים, לרובנו כבר ברור כי בזמן הנהיגה הטלפון הנייד מהווה הסחת דעת מסוכנת שעלולה לגרום לפגיעות בגוף וברכוש.

על פי סקר שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות", מתברר כי 99% מהציבור מאמין כי קריאה או כתיבה של סמסים בזמן הנהיגה היא מסוכנת במידה מסויימת, כאשר רוב הנשאלים בסקר (81%) מאמינים כי זהו שימוש מסוכן מאד. למרות הידיעה כי השימוש בנייד מסוכן בזמן הנהיגה, מפתיע לגלות כי נהגים רבים מתעלמים מהסכנות ובוחרים לעשות שימוש בניגוד לחוק בטלפון הנייד בזמן הנהיגה.

כך למשל עולה מהסקר, כי למרות ש- 99% מתושבי תל אביב והמרכז מאמינים כי כתיבת וקריאת סמסים בזמן הנהיגה היא מסוכנת במידה מסויימת, 65% מהם מודים כי הם קוראים או כותבים סמסים בזמן הנהיגה. בנוסף, למרות ש- 99% מתושבי תל אביב והמרכז מאמינים כי דיבור בטלפון נייד בזמן הנהיגה ללא דיבורית או אזנייה הוא מסוכן, למעלה ממחצית מהם (51%) מודים כי הם עושים זאת בתכיפות מסויימת.

בנוגע לגובה הקנס שיש להטיל על נהגים שמשתמשים בטלפון הסלולארי בצורה בלתי חוקית, ענו כשליש מהמשתתפים (29%) כי יש להעלות את גובהו: 11% חושבים שהקנס צריך להיות גבוה מ- 3,000 ₪, 6% מהנהגים חושבים שצריך להעלות את הקנס ל-3,000 שקלים, ו- 12% חושבים שהקנס צריך להיות 2,000 שקלים. 40% מאמינים שגובה הקנס הנוכחי (1,000 ₪) הוא ראוי ואילו 6% ציינו שלדעתם יש לשלול את רישיון הנהגים שנתפסים מסמים בזמן הנהיגה.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כבר מזמן מדובר במכת מדינה שהולכת ומתרחבת בכל יום בכביש. כשאין ניידות בכבישים, הנהגים לא מפחדים לבצע עבירות תנועה שמסכנות את חיי כולנו. המדינה חייבת להוסיף לאגף התנועה במשטרה את 300 הניידות החסרות לה בכדי למנוע מנהגים להשתמש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה במקום להתרכז בנהיגה".

מטרת הסקר, הייתה לבחון מהו שיעור הנהגים בישראל שמדברים בטלפון הסלולארי בזמן הנהיגה או קוראים/שולחים הודעות סמס בזמן הנהיגה ומהי תפיסת הסיכון שלהם לגבי פעילויות אלה.

עלייה חדה במספר הנהגים שמודים כי הם קוראים וכותבים סמסים בזמן הנהיגה

65% מתושבי אזור תל אביב והמרכז הודו כי הם קוראים או כותבים סמסים בזמן הנהיגה, לעומת 25% שהודו בכך בסקר דומה שנערך בשנה שעברה. 51% מתושבי אזור השרון הודו כי הם קוראים או כותבים סמסים בזמן הנהיגה, לעומת 26% שהודו בכך בסקר דומה שנערך בשנה שעברה. 50% מתושבי אזור הדרום הודו כי הם קוראים או כותבים סמסים בזמן הנהיגה, לעומת 26% שהודו בכך בסקר דומה שנערך בשנה שעברה. 50% מתושבי אזור הצפון הודו כי הם קוראים או כותבים סמסים בזמן הנהיגה, לעומת 17% שהודו בכך בסקר דומה שנערך בשנה שעברה. 45% מתושבי אזור ירושלים הודו כי הם קוראים או כותבים סמסים בזמן הנהיגה, לעומת 18% שהודו בכך בסקר דומה שנערך בשנה שעברה.