ח"כים נוספים הצטרפו ליוזמת הקמת ועדת החקירה בנושא החקלאות הישראלית - בהמשך למחאות החקלאים שחלו השבוע בוועידת ישראל לחקלאות שתיערך מחר יקראו לממשלת ישראל להקים וועדת חקירה פרלמנטרית בנושא עתיד המזון בישראל.

כלים
"ועדת החקירה תידרש לבדוק כיצד ממשלות ישראל הפקירו את החקלאות וייצור המזון בישראל עד למצב של סיכון הביטחון התזונתי של המדינה"
"ועדת החקירה תידרש לבדוק כיצד ממשלות ישראל הפקירו את החקלאות וייצור המזון בישראל עד למצב של סיכון הביטחון התזונתי של המדינה"

בנוסף לחברי הכנסת איתן ברושי ממפלגת העבודה, חיים ילין ממפלגת יש עתיד ויצחק וקנין מש"ס נענו השבוע גם ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, ח"כ אייל בן ראובן, ח"כ נחמן שי, ח"כ עומר בר לב וח"כ יעל פארן ליוזמתו של חיים אלוש יו"ר ועידת ישראל לחקלאות. הוועידה, המתכנסת מחר תקדם יוזמה להקמת ועידת חקירה פרלמנטרית למצב החקלאות בישראל. ועדת החקירה תידרש לבדוק כיצד ממשלות ישראל הפקירו את החקלאות וייצור המזון בישראל עד למצב של סיכון הביטחון התזונתי של המדינה.

הנושא יועלה בוועידת ישראל לחקלאות שתכונס השבוע ביום רביעי במלון קראון פלזה בירושלים. במהלך הועידה ידונו בסוגיות מרכזיות בנושא מעמד החקלאות בישראל בהשתתפות שר החקלאות אורי אריאל ושר הבינוי והשיכון ,וחקלאי בעצמו חה"כ יואב גלנט וכן שרים וחברי כנסת נוספים. הארגון לקח על עצמו לנסות להציע פתרונות אפשריים לבעיות עתיד המזון וכוח היצוא החקלאי של ישראל.

"במקביל למחאות יוקר המחייה, יוקר המים והבעיות בייצוא החקלאי שטחי המזון בהם מיוצר המזון מצטמצמים. המציאות הזו, מכתיבה קריאה לשינוי דרמטי במדיניות הגידול של התוצרת החקלאית. אם נמשיך כך, תוך 10 שנים מדינת ישראל תישאר ללא משאבי מזון ותהפוך להיות מדינה שמייבאת את מוצרי המזון הבסיסיים ביותר". כך טוען חיים אלוש, יו"ר וועידת ישראל לחקלאות. כמו-כן, יצירת וועדת חקירה שכזו תעלה לסדר היום את מצוקת החקלאים המתמשכת.

עוד הוסיף חיים אלוש כי "הגיע הזמן שפקידי האוצר וממשלת ישראל תבין שהחקלאות בישראל היא הפתרון ולא הבעיה. אנו בטוחים שהוועידה היא ההזדמנות הטובה ביותר להציף את הבעיות ולדבר עליהם בצורה שבה נוכל להזיז את הדברים בחקלאות הישראלית".

אודות משוב:

"קבוצת "משוב", המארגנת את האירוע, חוגגת 30 שנה לקיומה והיא בעלת ניסיון בארגון תערוכות וכנסים בינלאומיים, ומוניטין בארץ ובעולם. הקבוצה עורכת מידי שנה את תערוכת החקלאות הבינלאומית "Fresh AgroMashov " ואת התערוכה הבינלאומית לטכנולוגיות נקיות "CleanTech.