‏‏השר כץ: הסדרי הנסיעה החדשים בחיפה יגדילו את האטרקטיביות של הכרמלית בקרב הנוסעים. מדובר בנדבך נוסף וחשוב לשיפור השילוביות בין כלל אמצעי התחבורה אוטובוסים, רכבת ישראל מטרונית ועכשיו גם הכרמלית המהפכה בתחבורה הציבורית מגיעה גם לכרמלית. החל מ-1 בינואר 2017 יוכלו גם נוסעי הכרמלית בחיפה לראשונה ליהנות מכל הסדרי ההנחות הקיימות בתחבורה הציבורית בישראל, באמצעות כרטיס הרב קו. כך הודיע היום שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.

כלים
השר כץ נענה לפניות ראש העיר חיפה יונה יהב להכיר בכרמלית, כ-60 שנה לאחר הקמתה ככלי תחבורה ציבורית,
השר כץ נענה לפניות ראש העיר חיפה יונה יהב להכיר בכרמלית, כ-60 שנה לאחר הקמתה ככלי תחבורה ציבורית,

הסדר ההנחות בכרמלית התאפשר לאחר שהשר כץ נענה לפניות ראש העיר חיפה יונה יהב להכיר בכרמלית, כ-60 שנה לאחר הקמתה ככלי תחבורה ציבורית, בדומה לאוטובוסים רכבת ישראל, הרכבת הקלה בירושלים והמטרונית. ההסדר החדש יאפשר לנוסעים לבצע מעבר של 90 דקות בין הכרמלית לכל כלי התחבורה הציבורים (למעט הרכבת) במטרופולין חיפה באמצעות כרטיס רב קו, זאת, ללא כל תוספת תשלום.

בשלב זה ניתן לבצע מעבר של 90 דקות בין אמצעי התחבורה השונים, באמצעות הסדר ערך צבור באזור חיפה בלבד (חיפה עירוני) בשבועות הקרובים ניתן יהיה לבצע מעבר של 90 דקות, גם באמצעות ערך צבור, בכל טבעות המטרופולין. הכרמלית כיום היא הרכבת התחתית היחידה בארץ המסיעה מידי שנה כ-700 אלף נוסעים בין העיר התחתית ומרכז הכרמל. מספר זה צפוי לעלות באופן משמעותי עם החלת הסדרי הנסיעה החדשים המאפשרים מעבר חינם בין כל מפעילי התחבורה הציבורית. הכרמלית הוקמה לראשונה בשנת 1959 ופעלה בעיר חיפה במשך 27 שנים, עד להתיישנות המערכת. בשנת 1992 חודשה פעילות הכרמלית על ידי עיריית חיפה ומאז היא פועלת ברציפות עד היום. הרכבת כוללת ארבעה קרונות ממוזגים והיא נשלטת על ידי חדר בקרה הנמצא בתחנת גן האם העליונה. הכרמלית פועלת בימים א'-ה' מ-6:00 בבוקר ועד חצות וכן בימי שישי ומוצאי שבת. זמן הנסיעה המקסימלי בכרמלית הינו כ-12 דקות.

השר כץ ציין כי נוסעי הכרמלית יוכלו לראשונה ליהנות מהנחות משמעותיות שניתנו עד כה לנוסעי האוטובוסים והרכבת. "אין ספק כי הסדרי הנסיעה החדשים בחיפה יגדילו את האטרקטיביות של הכרמלית בקרב הנוסעים. מדובר בנדבך נוסף וחשוב לשיפור השילוביות בין כלל אמצעי התחבורה בארץ, אוטובוסים, רכבת ישראל מטרונית ועכשיו גם הכרמלית" אמר כץ. ראש עיריית חיפה יונה יהב ציין כי הכרמלית היא כלי התחבורה הזמין, המהיר והיעיל ביותר בין העיר התחתית למרכז הכרמל, בלי פקקים ובלי זיהום אויר. עם הפעלת הקו תשולב הכרמלית במערך התחבורה המטרופוליני של חיפה שהוא המגוון בארץ וכולל מלבד הכרמלית, גם את המטרונית ובקרוב גם את הרכבל שיעלה את הנוסעים ממפרץ חיפה דרך הטכניון לאוניברסיטה.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית תא"ל (במיל') מאיר חן, המלווה את הפרויקט מזה שנה ציין כי שילוב הכרמלית במערך התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה צפוי לשרת אלפי נוסעים מידי יום וכן להגדיל את היקף המשתמשים במגוון אמצעי התחבורה הציבורית באזור. הצפי הוא להכפלת מספר הנוסעים ואף למעלה מכך בתוך כשנה.