המרכז הרפואי נורת'ווסטרן בשיקגו בחר בטכנולוגיה של הסטרטאפ הישראלי P-Cure לטיפול הקרנות חדשני בחולי סרטן. הפתרון של P-Cure , המבוסס על טכנולוגיית פרוטונים, נועד לטיפול בהקרנות בחולי סרטן ביעילות גבוהה יותר וללא פגיעה באיברים בריאים - מרכז הפרוטונים של נורת'ווסטרן הוא הראשון בארה"ב שיעשה שימוש בטכנולוגיה של P-Cure, לטיפול בחולי סרטן ריאות, ראש וצוואר. חברת הסטרטאפ הישראליתP-Cure מלוד, הודיעה כי Northwestern Medicine Chicago Proton Center בחר בפתרון ההקרנה מבוסס טכנולוגית הפרוטונים, שפיתחה לטיפול בחולי סרטן.

כלים
ד"ר מיכאל מאראש, מייסד ומנכ"ל חברת P-Cure: טכנולוגיית פרוטונים יעילה יותר בהקרנות בסרטן ריאות, ראש וצוואר, ללא פגיעה באיברים ותאים בריאים
ד"ר מיכאל מאראש, מייסד ומנכ"ל חברת P-Cure: טכנולוגיית פרוטונים יעילה יותר בהקרנות בסרטן ריאות, ראש וצוואר, ללא פגיעה באיברים ותאים בריאים

עם קבלת אישור ה-FDA, לפני כחודשיים, נורת'ווסטרן הוא המרכז הרפואי הראשון בארה"ב, אשר עושה שימוש בפתרון ההקרנה החדשני של P-Cure.

טכנולוגיית הפרוטונים נחשבת לשיטת ההקרנות הבטוחה ביותר בעולם, אולם גם היקרה ביותר, לעומת השיטה השכיחה של הקרנות X-Ray. הקרנת פרוטונים מתבצעת במנח שכיבה של המטופל, בעוד הפתרון החדשני ופורץ הדרך של P-Cure, מאפשר טיפול בפרוטונים במנח ישיבה. טיפול הקרנות בישיבה מבטיח שקרן הפרוטונים תגיע לגידול בצורה מדויקת יותר וכך יצומצם הנזק המישני שנגרם כתוצאה מההקרנה על איברים בריאים שנמצאים באזור הגידול.

יתרונות נוספים של השיטה: פחות תופעות לוואי, נוחות רבה יותר למטופל בעיקר לסובלים מאסטמה, פחות תזוזה של האיברים הפנימיים שעלולה להפריע לדיוק ההקרנה, וניקוז רוק יעיל יותר. בנוסף, הרופא האונקולוג יכול לבצע הדמיית CT לחולה, תוך כדי טיפול, ולבנות תכנית טיפולית מדויקת יותר המותאמת למצבו העדכני של הגידול הסרטני. בהיבט הכלכלי, של הקמת מרכז הקרנות מבוסס פרוטונים, הפתרון של P-Cure מאפשר למרכזי אונקולוגיה ובתי חולים ברחבי עולם, הקמה פשוטה, קלה ומהירה, בעלויות נמוכות יותר. כך, יותר חולים ברחבי העולם יוכלו לקבל טיפול מציל חיים במקרים מסוימים.

ד"ר ויליאם הרסטל, אונקולוג ומנהל רפואי במרכז הפרוטונים של נוורת'ווסטרן שיקגו: "אנו מצפים כי שיטת ההקרנה על חולי סרטן הריאות במנח ישיבה, תאפשר לנו לדייק יותר את הטיפול בגידול באמצעות קרן הפרוטונים. כאשר החולה יושב, הריאות מתרחבות, הצפיפות יורדת ויכולת ההדמיה שלהן משתפרת. כך אנו יכולים לטפל טוב יותר בגידול מבלי לפגוע בתאים בריאים".

ד"ר מיכאל מאראש, מייסד ומנכ"ל חברת P-Cure: "תחילת הטיפולים הקליניים בנורת'ווסטרן שיקגו, הינה צעד חשוב ביכולת שלנו לספק מענה יעיל יותר לחולי סרטן המטופלים בהקרנות, בעיקר בריאות, בחזה, בצוואר ובראש. אנו מצפים לתוצאות הקליניות של הטיפול באמצעות הפתרון שלנו, הממוקד בנוחות ובבריאות החולה. אנו רוצים להיות הגורם המאפשר הקמה של יותר מרכזי הקרנות פרוטונים בעולם, על מנת להרחיב את נגישות הטיפול המתקדם הזה לחולים, אשר כיום לפי הסטטיסטיקה העולמית, רק אחוז אחד מהם מקבל אותו".