נסו לחשוב לרגע על משרד בלי עט ונייר. זוהי מחשבה בלתי מתקבלת על הדעת, שכן גם כיום, בעידן המחשב והאינטרנט אי אפשר לנהל משרד בלי פתקים לתזכורת, ללא רשימות ובלי חתימה על מסמך כזה או אחר. אך מלבד עט ונייר, בכל משרד מודרני יש צורך בציוד נוסף שבלעדיו יהיה קשה ואפילו בלתי אפשרי לנהל את המשרד כהלכה.

כלים
ציוד משרדי
ציוד משרדי

ציוד למחשב וחיבור לרשת

אם התחלנו לתאר ציוד בסיסי כמו עט ונייר הדרושים בכל משרד, הרי שכעת נדבר ברצינות. אי אפשר לחשוב על ציוד משרדי  בלי לציין במקום גבוה ברשימה מחשב אחד לפחות. על פי רוב, בכל משרד שאיננו ביתי יש צורך ביותר ממחשב אחד, או לחלופין – מחשב המחובר לכמה צגים. אך במחשב בלבד אין די – את המחשב יש לחבר לרשת האינטרנט ולפעמים גם לרשת מחשבים מקומית.

ציוד נוסף שמתלווה לכל משרד ולכל מחשב הוא, כמובן, המדפסת. אז אמנם אפשר כיום לשלוח הרבה מאוד מסמכים באמצעות מייל, אבל בלי מדפסת טובה פשוט אי אפשר. חשוב כמובן שיהיה גם פקס וגם סורק. ראוי לציין שבמשרדים רבים נחוצה גם מכונת צילום מקצועית, כאשר אין די במדפסת רגילה. פיתוחים טכנולוגיים חדישים מאפשרים לרכוש מכשירים משולבים – מדפסת, מכונת צילום ופקס במכשיר אחד. בנוסף, דרושים גם ראשי דיו תואמים, טונרים, התקנים לגיבוי מידע ממוחשב ולעיתים גם מדיות מגנטיות ודיסק און קי. גם נייר צילום ונייר להדפסות מהווים ציוד הכרחי, שאי אפשר בלעדיו.

ציוד כתיבה, סימון ועוד

למשרד נחוצים גם כלי כתיבה שונים. למשל, לצד עט רגיל, כדאי לרכוש גם עטים צבעוניים. נחוצים גם מרקרים להדגשה ולא יזיקו גם כמה עפרונות, מחקים ומחדדים. במשרד בו נעשה שימוש בלוחות מחיקים, יש צורך בטושים מחיקים ייעודיים וגם בספוג או בפתרון אחר למחיקה. כדאי שיהיו בהישג יד גם טיפקס, מספריים, מחורר דפים, מהדק סיכות ושמרדפים (ניילוניות למסמכים). במרבית המשרדים נחוצים גם אמצעים נלווים לחתימות ולהחתמות. חותמת עם תאריך, שם של תפקיד ושל בעל תפקיד מהווים ציוד שאין לו תחליף.

מלבד כל מה שצוין לעיל, יש עוד מגוון פריטי ציוד הכרחיים. למשל: שולחנות כתיבה וכיסאות נוחים, ציוד מולטימדיה כגון מקרן ומערכת הגברה לחדר הישיבות וקלסרים לתיוק. נחוצים, כמובן, גופי תאורה טובים, עדיף כאלה שניתן לכוונן גם לעמדות העבודה. ומה לגבי קצת אסתטיקה? וילונות יפים או שטיח נאה, עציץ או אקווריום ישרו אווירה נכונה.