רוזנטל בדיון שיזם על תוצאות מבחני החינוך בישראל : "הוספנו 12 מיליארד ואין תוצאות. דרושה מהפכה ברמת ההוראה ובתקצוב הדיפרנציאלי" בדיון בוועדת החינוך, שיזם ח"כ מיקי רוזנטל (המחנ"צ) בנושא תוצאות מבחנים בינלאומיים בחינוך אמר היום (ב') רוזנטל : "מצב החינוך בישראל הוא קטסטרופה. מ- 2007 הוספנו 12 מיליארד ₪ לתקציב החינוך אבל התוצאות מוכיחות כי התפוקה אפסית. המשמעות היא שהכסף הגיע למקומות הלא נכונים וששרי החינוך מתנהלים על פי גחמות של רגע ולא על פי תפיסה ארוכת שנים.

רוזנטל : "מצב החינוך בישראל הוא קטסטרופה. מ- 2007 הוספנו 12 מיליארד ₪ לתקציב החינוך אבל התוצאות מוכיחות כי התפוקה אפסית. המשמעות היא שהכסף הגיע למקומות הלא נכונים"
רוזנטל : "מצב החינוך בישראל הוא קטסטרופה. מ- 2007 הוספנו 12 מיליארד ₪ לתקציב החינוך אבל התוצאות מוכיחות כי התפוקה אפסית. המשמעות היא שהכסף הגיע למקומות הלא נכונים"

על מנת לייצר שינוי אמיתי, על משרד החינוך לקבל החלטות דרמתיות בתחום רמת ההוראה ובתחום התקצוב הדיפרנציאלי.

רמת ההוראה תשתפר אם לא כל אחד יוכל להתקבל למכללה להוראה ולקבל תואר. במדינות המוביליות בחינוך בעולם יש מכנה משותף - הוראה היא אחד המקצועות היוקרתיים במדינה. בפינלנד למשל, אחד מכל עשרה מתמודדים מתקבל ללימודי הוראה, בסינגפור אחד לעשרים. בנוסף, מעבר לתגמול המורים הלקוי, משרד החינוך, ביחסו המשפיל, מבריח במו ידיו אנשים טובים מהתחום.

עניין מהותי נוסף הוא תקצוב דיפרנציאלי אמיתי. יש לייצר מאמץ לאומי לצמצום הפערים. זו צריכה להיות המטרה המוצהרת של משרד החינוך . אם לא עשינו את זה שפכנו את הכסף לחינם.

אתגר החינוך משפיע על כל תחום בחיינו. על התל"ג, על הכושר ההשתכרות, על רמת החיים וכל הרווחה בישראל. לא צריך לחכות למבחן הבא, אנחנו כבר יודעים מה יהיו התוצאות - דרושה מהפכה".