מתחם עסקים מרכזי בשטח של 220,000 ממ"ר, שיכלול מגדל תעסוקתי בן 50 קומות ומרכז גריאטרי מטרופוליני ומרכזים רפואיים בגודל 22 קומות, באזור העסקים C,B, B בצפון העיר בבני-ברק, אושרו להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון לבניה של מחוז תל-אביב לאחר אישור התכנית בועדה המקומית לתכנון ולבניה של עיריית בני ברק בראשות הרב חנוך זייברט, ראש העיר והרב אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע וראש אגף ההנדסה.

עלות הקמת הפרויקט הגדול תעמוד על 1,5 מליארד שקל
עלות הקמת הפרויקט הגדול תעמוד על 1,5 מליארד שקל

המדובר בפרוייקט ענק המקודם ע"י חב' "הכשרת הישוב", שבבעלות מר עופר נמרודי, המוקם והולך באזור התעסוקה המסחר והמשרדים שבאזור רח' ז'בוטינסקי שבבני-ברק, שהינו, כיום, מגדולי אזורי העסקים בארץ, וכבר, כיום, פועלים בו מספר מגדלים בני עשרות קומות, ונבנים והולכים בתקופה זו מגדלי ענק נוספים.

המתחם החדש של חב' "הכשרת הישוב", הוא מהפרויקטים הגדולים והיחודיים במדינה, כשמגדל העסקים יהיה בן 50 קומות, בשטח בנוי של 42 אלף מ"ר, ויהיה המגדל השני בגובהו בארץ. עלות הקמת הפרויקט הגדול תעמוד על 1,5 מליארד שקל.

המגדל השני בן 22 קומות יכלול מרכז רפואי-גריאטרי, הגדול מסוגו בארץ, עם 1000 מיטות, ומרכזי בריאות גדולים נוספים שימוקמו בקומות התחתונות של המרכז הרפואי.

אדריכל ישראל קשטן, מהנדס העיר ואדריכל עדן-בר, מגדולי המתכננים בארץ, העוסק בתכנון המרכז הענק, הדגישו את עיקרון "עירוב השימושים" שעומד במרכז המתחם החדש, המשלב מסחר בהיקפים גרנדיוזיים, משרדים, מרכז גריאטרי מטרופוליני, מרכזים רפואיים בתחומים שונים, שימושי ציבור וחניונים, כשכולם מתוכננים תחת מטריה תכנונית אחת, והשימושים השונים ממנפים האחד את השני, ומקנים למתחם ערך מוסף יחודי בהיקפו.

המרכז הרפואי ומגדל העסקים והמשרדים יהנו גם מרמת נגישות תחבורתית גבוהה, שנלקחו בשיקולי התכנון של עיריית בני-ברק ושל הצוות התכנוני הידוע, בהתחשב בהקמת המגדלים בסמיכות לרח' ז'בוטניסקי שהינו ציר תנועה מרכזי של תחנות אוטובוסים רבות לקווים עירוניים ובינעירוניים מכל רחבי הארץ, וכמו"כ דרך "אם המושבות" ורח' ב"ג, ובד בבד, הקו האדום והקו הצהוב של הרכבת הקלה שתפעל בעוד שנים אחדות ותעבור גם במסלול תת-קרקעי לאורך רח' ז'בוטניסקי בבני-ברק, עם שתי תחנות ב"ג ואהרונוביץ, כשתחנת ב"ג היא בצמידות למתחם המסחר והעסקים הענקי של העיר בני-ברק. בנוסף לכך, בסמוך לגבולה הצפוני של העיר פועלת תחנת רכבת לערים רבות כירושלים, חיפה ובאר-שבע, ולה מתוכננת מערכת הסעים (שאטלים) שתחבר בין המתחם לבין תחנת הרכבת.

כפי שנמסר מאגף ההנדסה של עיריית בני-ברק, המתחם מתוכנן בשלושה מבנים, הנסוגים מחזית הרחוב ומקושרים במרחב ציבורי איכותי ורציף, הכולל עצי צל, שבילי אופניים ומסחר המלווה את כל המדרכות במתחם, שמטרתו קידום שהיה ופעילות עירונית.