פרויקט ייחודי בהרצליה: כיתה של תושבים ותיקים הלומדים ומשתלבים בהווי הבית ספרי.

כיתת הוותיקים עם ראש העיר משה פדלון וסגנית ראש העיר איה פרישקולניק צילום: דוברות העירייה
כיתת הוותיקים עם ראש העיר משה פדלון וסגנית ראש העיר איה פרישקולניק צילום: דוברות העירייה

המיזם יוצא לדרך ביוזמת עיריית הרצליה, אגף החינוך, ובית ספר "לב טוב".

הכיתה הייחודית כוללת בשלב זה 12 "תלמידים", בהם כאלה שהם סבים או סבתות לתלמידים בביה"ס. הם מגיעים לבית הספר פעם בשבוע לארבע שעות, בהן הם לומדים ממורי ביה"ס מקצועות כגון אנגלית, היסטוריה, תנ"ך, מדעי המחשב וספרות. בנוסף, בדומה לשאר התלמידים, הם לוקחים חלק בכל הפעילויות החברתיות-ערכיות בביה"ס, כולל הצטרפות לטיול הבית ספרי בחודש פברואר, וכן מסייעים בעבודה עם ילדים, בספרייה, במתן הרצאות ועוד. לכיתה יש גם מחנכת ומרכזת תכנית, שרה לאוטמן, מנהלת תכנית "הקשר הרב דורי" בעיר.

מטרת התכנית, שתפעל לאורך כל שנת הלימודים, היא ליצור מסגרת של למידה מהנה, לקרב ולחבר את התלמידים לבני הגיל השלישי ולאפשר למידה הדדית.

התכנית מהווה נדבך נוסף בשיתוף קהילת המבוגרים עם ילדים ובני נוער, שכן בעיר פועלת זו השנה הרביעית בכל ביה"ס היסודיים תכנית "הקשר הרב דורי", שבמסגרתה המבוגרים מספרים לילדים על עברם והתלמידים מלמדים את המבוגרים מיומנויות מחשב.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "התכנית מאפשרת לנו לטפח ולהנחיל הן למבוגרים והן לתלמידים צעירים ערכים של מעורבות, קשר וחיבור בין הדורות, שהם בעיניי חלק מהמושג חינוך במובן הרחב שלו".

סגנית ראש העיריה הממונה על החינוך, איה פרישקולניק, אמרה "מערכת החינוך של הרצליה פועלת במטרה להגביר את החינוך לערכים והמפגש בין בתי הספר לקהילה. מבחינתנו מדובר בנוסחה מנצחת בה כל הצדדים מרוויחים- הוותיקים שזוכים לחזור לספסל הלימודים, התלמידים והמורים שזוכים לתמיכה מצד בעלי ניסיון ובעיקר, קהילת ביה"ס שחווה חיבור בין-דורי מרגש".

מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, מסר כי "עיריית הרצליה מפעילה מגוון תכניות ופעילויות להגברת המעורבות של תושבים ותיקים והקשר בין קבוצות הגיל השונות, וזאת כחלק מדאגתה לחיזוק החיים הקהילתיים ואיכות החיים בעיר".