לא מחכים, מתחסנים - חיסון השפעת מוריד את התמותה מהמחלה ב 80%

כלים
המפקחת האפידמיולוגית בפדה פוריה קוזיתא ליבאי  מרצה בפני נשות גיל הזהב. צילום: מיה צבן
המפקחת האפידמיולוגית בפדה פוריה קוזיתא ליבאי מרצה בפני נשות גיל הזהב. צילום: מיה צבן

בנוסף ב 50%-60% מהמקרים החיסון יעיל במניעת אשפוזים כתוצאה מהסתבכות המחלה.

את הנתונים האלה מסרה קוזיתא ליבאי, המפקחת האפידמיולוגית במרכז הרפואי פדה פוריה בהרצאה לנשים במועדון הותיקים בנצרת עלית.

כ30 נשים, מקבוצת גיל הזהב המתכנסות המועדון ה"צריף" בנצרת עלית, הגיעו ביום ראשון בשבוע שעבר להרצאה בנושא "מחלת השפעת, מדוע חשוב להתחסן? " אותה העבירה קוזיתא ליבאי, המפקחת האפידמיולוגית של המרכז הרפואי פדה פוריה.

בפתח הדברים קוזיתא ליבאי ציינה כי מחלת השפעת עדיין לא הגיעה השנה, אבל כמו בכל חורף היא תגיע. קוזיתא שאלה את המשתתפות כמה מהן כבר התחסנו נגד השפעת, כשהתברר שרק כ 50% התחסנו היא אמרה, "אני מאמינה שאחרי ההרצאה הזו נצליח לשכנע את אלה שעדיין לא התחסנו לגשת ולקבל חיסון. החיסון מאד חשוב גם עבור הבריאות שלכם ולא פחות חשוב כדי להגן על המשפחות שלכם" .

החיסון מונע תחלואה בשפעת, מונע את התפשטות המחלה, או במקרה של מי שנדבק, מונע את הסתבכות המחלה. והמספרים מדברים בעד עצמם, חיסון השפעת יעיל ב70%-90% למחוסנים מתחת לגיל 65, ובעיקר, מוריד את התמותה מהמחלה ב 80%. בנוסף ב 50%-60% מהמקרים החיסון יעיל במניעת אשפוזים כתוצאה מהסתבכות המחלה. "ככל שנחסן יותר, מספר החולים יפחת, מאחר ומי שלא מתחסן חושף גם את בני משפחתו והאנשים שסביבו" .

חנה כהן (70), אחת המשתתפות סיפרה שעד כה לא התחסנה מתוך פחד והוסיפה, "היה מאד מעניין, שמעתי הרבה דברים שלא ידעתי. אחרי ששמעתי את ההרצאה הזו , אני השתכנעתי ועכשיו אני רוצה ללכת להתחסן".

מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי והממונה על קשרי קהילה ציינה כי זו ההרצאה הראשונה לקבוצת הנשים במועדון "הצריף" ובקרוב יתקיימו הרצאות נוספות בנושאי בריאות אותן יעבירו אנשי צוות המרכז הרפואי פדה- פוריה כחלק מפעילות המרכז הרפואי לקידום בריאות ולמען הקהילה.

הפעילות נעשית בשיתוף פעולה מוצלח עם מנהלת מועדון הצריף, מרים גרינהויז.