כ-40,000 מבקרים הגיעו מכל רחבי הארץ לאירועי סוכות בבאר שבע. הם ביקרו במגוון מוקדי התרבות והתיירות בעיר ובאירועי "סוכות בעתיקה" בעיר העתיקה החדשה של באר שבע

כלים
הפנינג לכל המשפחה. צילום דיאגו מיטלברג
הפנינג לכל המשפחה. צילום דיאגו מיטלברג

במסגרת פעילות 'סוכות בעתיקה' שהתקיימה בכל האטרקציות בעיר העתיקה התקיימו שפע של פעילויות ייחודיות לסוכות –

במרכז מבקרים מרכז בינלאומי באר אברהם התקיימה פעילות עם סרט תלת מימד ומספר סיפורים בשילוב שחקנים של גודמן - בית הספר למשחק של תאטרון באר שבע. במתחם הקטר 70414 נהנו המבקרים ממתחם סדנאות קרקס, הצגות, פסלים חיים וסיורים מודרכים. בפארק קרסו למדע נערך פסטיבל המדע השנתי, במוזיאון הנגב לאמנות התקיימו סדנאות בסוכת האמן ובתאטרון הפרינג' היו הצגות ילדים מיוחדות. הגלריות הרבות והנפלאות שנמצאות ברחבי העיר העתיקה היו פתוחות לקהל הרחב.

כמו כן התקיימו עשרות סיורים רכובים מודרכים ייחודיים מידי יום למבקרים מהארץ והעולם. בערב התקיים פסטיבל מוזיקה חיה ברחוב סמילנסקי בעיר העתיקה בו הופיעו אמנים מקומיים. כחמישים אחוז מהמבקרים הגיעו ממרכז הארץ והצפון, שנהנו גם מטיולים רגליים ברחובותיה הקסומים של העיר העתיקה ומהמיצג האמנותי "סיפורי בדים" במסגרתו נעטפו עשרות עצים בעיר העתיקה בבדים ססגוניים ובעיצוב מיוחד.

מבקרים רבים הגיעו לאירועים נוספים ברחבי העיר, ביניהם - פסטיבל החיות בגן הפעמון עם מתחם ג'ונגל ענק מעוצב ודמויות שטח מרהיבות, מרכז מבקרים משכן התכלת שהציע סיור מודרך על הכנת הטלית והתפילין ובמוזאון הילדים 'לונדע' התקיים טורניר טאקי. מבקרים רבים נהנו גם מטיול בפארק נחל באר שבע ומביקור בנגב ZOO.

רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע, סיכם: "באר שבע הופכת למטרופולין של איכות במדינת ישראל גם בתחומי תרבות הפנאי והתיירות. אני מזמין את תושבי העיר, הנגב והמדינה כולה לבוא ולבקר במוקדי התרבות התיירות והבילוי בעיר וליהנות מתנופת הפיתוח של באר שבע, לא רק בחגים".