ערוץ ההיסטוריה מציג בבכורה טלוויזיונית בישראל, את סדרת הדוקו-דרמה המרהיבה והמושקעת "עליית הברברים". הסדרה חושפת את הסיפור האמיתי מאחורי מאבק בן 700 שנה, שהתנהל בין האימפריה הרומאית לשבטים הברברים - קרב אכזרי וארוך שנים כנגד דיכוי ולמען חירות, שתוצאותיו השפיעו על העולם למשך מאות שנים

כלים
"עליית הברברים" מציגה באופן מרהיב את עלייתה ונפילתה של האימפריה הרומאית מנקודת מבטם של מנהיגי השבטים הברבריים שהביאו לקריסתה
"עליית הברברים" מציגה באופן מרהיב את עלייתה ונפילתה של האימפריה הרומאית מנקודת מבטם של מנהיגי השבטים הברבריים שהביאו לקריסתה

"עליית הברברים" מציגה באופן מרהיב את עלייתה ונפילתה של האימפריה הרומאית מנקודת מבטם של מנהיגי השבטים הברבריים שהביאו לקריסתה: חניבעל מצביא ומדינאי בן קרתגו, ספרטקוס מנהיג העבדים המפורסם, ארמיניוס ראש שבט הגרמאניים, בודיקה הנסיכה הלוחמת וראש שבט האיקני, אטילה מלך ההונים, אלאריק מנהיג השבטים הגותים, גאיזריק מלך הוונדלים, ויריאטו מנהיג מאבק הלוזיטנים ברומאים ופריטיגרן מנהיג שבט הוויזיגוטים.

היכונו למסע עוצר נשימה ורב-עוצמה אל לב השבטים המורדים ומנהיגיהם, כנגד עריצות מוחלטת. הרומאים כינו אותם "ברבריים"- שבטים שמוקמו בשולי הציביליזציה, שחיו חיים פרימיטיביים, אלימים ומחוספסים. אך ביניהם היו כמה מהלוחמים הקשוחים והנחושים בהיסטוריה – גברים ונשים שהתמרדו והיו מוכנים למות למען חרותם.

"עליית הברברים" מגוללת את סיפורם של מיליוני האנשים שנלחמו למען החופש שלהם, והתקוממו נגד שלטון העריצות האכזרי הרומאי שהיה נחוש להשמידם.

ככל שמעמדה של האימפריה הרומית הלך והתחזק, כך גבר משטר הדיכוי של הברברים: הוטלו עליהם מסים כבדים, הם נטבחו, נלקחו לעבדות, גורשו מאדמותיהם ותרבותם נשדדה מהם. אך דווקא כשכל הסיכויים נראו נגדם, הם מעולם לא נכנעו; הם התפתחו, שיכללו והמציאו דרכים חדשות ויצירתיות להילחם באויב מאורגן ונחוש. זהו קרב טיטאנים שיימשך לאורך700 שנה, שיחיש את נפילת האימפריה הרומית ויעצב את פני העולם בדורות הבאים.

לצד השחזורים הדרמטיים המרהיבים, "עליית הברברים" כוללת גם ראיונות עם היסטוריונים ומומחים ממגוון תחומים, המוסיפים מימד אמינות חשוב לסדרה: החל ממפקד כוחות נאט"ו לשעבר, הגנרל ווסלי קלארק, ועד למנהיג זכויות האזרח הכומר ג'סי ג'קסון, זאת לצד שלל היסטוריונים ומומחים לתקופה.

עליית הברברים / Barbarians Rising

ימי ראשון, בשעה 22:30, החל מ-13 בנובמבר. סדרה חדשה בבכורה בערוץ ההיסטוריה

שידורים נוספים: ימי שני ב-23:10, ימי שישי ב-18:00, ימי שבת בשעה 15:00