בשבוע שעבר נפתח בהתרגשות טורניר הטניס הבינלאומי השנתי "בי ג'י בונד מיתר OPEN" במועצה המקומית מיתר. הטורניר מתקיים לזכרו של סרן ליעד לביא שנפל במהלך מבצע צוק איתן ומשתתפים בו שחקני הטניס המקצועיים והטובים ביותר מישראל והעולם.

כלים
טורניר הטניס במיתר. צילום נובלה לולה
טורניר הטניס במיתר. צילום נובלה לולה

כל מי שהגיע למיתר בשבוע האחרון שם לב לשלל דגלי מדינות העולם הצובעים את רחובות המועצה. במהלך השבוע הקרוב יתקיימו משחקי טניס במסגרת טורניר "בי ג'י בונד מיתר open" במועצה המקומית מיתר שיכריעו את אליפות הנגב. המנצח הדרומי יזכה בפרס כספי ובכניסה אוטומטית למוקדמות של התחרות הבינלאומית שתתקיים בהמשך השבוע. בנוסף, במהלך התחרות הבינלאומית, תתקיים גם תחרות "פרוייקט אתנה" לנערות בגילאי 14-17 של איגוד הטניס הישראלי. גם במשחקים אלה יקבלו הזוכות פרס כספי.

התחרות הבינלאומית תתקיים בשיתוף עם כ-30 שחקנים מקצועיים מהעולם מדירוג 500 ומעלה. סך הפרסים בתחרות זו עומד על 25 אלף דולר שנתרמו מחברות שונות כמו קרן מיראז', איגוד הטניס הישראלי, משרד התרבות והספורט, ומועצת נאות חובב. בנוסף לשחקנים מהעולם יגיעו לישוב מיתר גם השחקנים הטובים בישראל כדוגמת שחר פאר, ישי עוליאל ועוד. השחקנים יקיימו בבוקר התחרות משחקי ראווה עם תושבי וילדי מיתר.

"זה לא סתם עוד טורניר" הסביר שמואל לביא, אביו של סרן גלעד לביא ומארגן הטורניר, "כחלק מהכנסת האורחים של תושבי מיתר, השחקנים מהעולם שמגיעים מתארחים אצל התושבים עצמם שמהווים שגרירים של מדינת ישראל. יש הרבה חובבי טניס במיתר והטורניר מאפשר להם להיפגש עם שחקנים מקצועיים, לשחק מולם ובעיקר ללמוד מהם. המועצה ואבנר בן גרא דאגו לתרומה של 25 אלף ש"ח. מבלי תרומה זו לא היינו משלימים את התקציב לתחרות". לסיום הדגיש שמואל: "טורניר מיתר OPEN מאפשר לשחקנים הבינלאומיים לשחק בתקופה די יבשה מבחינת טניס. בספטמבר בקושי מתקיימים טורנירים בשל אילוצי מזג האוויר. העובדה כי מתקיים טורניר בישראל היא בשורה לספורטאים המחפשים להעלות את הדירוג שלהם".

אבנר בן גרא, ראש מועצת מיתר: אני מודה לכלל נותני החסות על תרומתם לקיום הטורניר, ולמרכז הספורט במועצה על תרומת המגרשים עבור המשחק. ספורט הטניס רץ עמוק בשורשי משפחת לביא ואני מאמין כי קיום טורניר זה הוא חשוב והכרחי עבור המשפחה בפרט ועבור הישוב בכלל".