כך אמר בשבוע שעבר (ג') ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', באירוע העשור לכפר הנוער "העוגן הקהילתי" עליו אמונה עמותת יחדיו באר שבע והדרום. עוד הוסיף כי "מה שאתם עושים כאן זה לא רק לטפל בילדים. אתם נותנים להם כלים, תקווה, אמונה והמון אהבה. אתם מנתבים להם את הדרך ונותנים להם את הכוחות והתקווה להצליח. אתם המגדלור שלהם, מגדלור של הזדמנויות".

כלים
עשר שנים לעוגן הקהילתי. צילום מלקי הכט
עשר שנים לעוגן הקהילתי. צילום מלקי הכט

באירוע העשור, שנערך בשבוע שעבר בכפר, נחשפו עשרות המוזמנים לפעילות העוגן הקהילתי. עמוס כץ, מנהל הכפר סיפר על התכניות הרבות הפועלות בכפר, ביניהן הפנימייה, בראשית - קורת הגג החירומית וכן דירות הבוגרים. בטקס המרגש סיפרה יאנה, בוגרת הכפר, את סיפורה האישי ויפה, נערה השוהה בכפר, שרה בליווי גיטרה.

חלק מרכזי באירוע היה הנצחה והוקרה לאסתר עמר ז"ל, שהייתה מחזיקת תיק הרווחה בעיריית באר שבע ופעלה, לצדו של חה"כ אלי אלאלוף, מנכ"ל העמותה דאז, לפתיחת הכפר. בטקס הסרת הלוט לזכרה של עמר, שנערך בנוכחות בני ובנות משפחתה, ציין אל"מ (מיל.) יאיר באר, מנכל עמותת "יחדיו", כי "אסתר הייתה ממקימות העוגן הקהילתי. היא דחפה, פעלה ללא לאות כדי שיהיה מענה הולם לנערים ונערות בסיכון בבאר שבע. כולנו חווים לה על הקמת המקום המדהים הזה שמטפל בכ- 700 ילדים ובני משפחותיהם בשנה ומספק להם הרבה מעבר לקורת גג".

מאיר אלמליח, משנה למנכ"ל קרן רש"י ציין כי "העוגן הוא עוגן מקצועי עבורנו. לא פעם כשאנו עומדים בפני דילמה מקצועית אנחנו בודקים 'מה עושים בעוגן'. זהו מודל לחיקוי עבור מסגרות אחרות לנוער בסיכון בארץ. אחד הפרויקטים המרשימים ביותר של העוגן הוא דירות הבוגרים שמספקות מענה לילדים שמסיימים י"ב ומתגייסים לצבא, ולאחר מכן ממשיכים ללמוד באזור".

בטקס נכחו גם: ישראל בודיק, מנהל מחוז דרום במשרד העבודה והרווחה, אתי כהן, מחזיקת תיק הרווחה בעיריית באר שבע.