אם הנער החטוף והעיתונאית והסופרת המצליחה יקבלו את העיטור בכנס השנתי של הארגון שיפתח ב-18 בספטמבר במרילנד, ארה"ב

כלים

רחל פרנקל, אם הנער החטוף נפתלי פרנקל ז"ל שנרצח ע"י פעילי חמאס בשנת 2014 ושהפכה לסמל של תקווה והשראה בישראל ובעולם כולו, וליהיא לפיד, הסופרת המצליחה ופעילת זכויות הנשים, יקבלו את עיטור הכבוד השנתי של ארגון JWRP (Jewish Women’s Renaissance Project) לנשים מנהיגות פורצות דרך ע"ש פמלה קלמן בכנס השנתי של הארגון שיתקיים במרילנד, ארה"ב, בין התאריכים 18-20 בספטמבר בשיתוף עם משרד התפוצות.

ארגון JWRP אשר מפעיל ביחד עם משרד התפוצות את פרויקט "מומנטום" שמביא לישראל מדי שנה אלפי נשים יהודיות מרחבי העולם למסע העצמה נשית בן 9 ימים, מעניק מדי שנה את עיטור הכבוד לנשים יהודיות מרחבי העולם המהוות מודל למנהיגות ולהעצמה נשית.

כנס המנהיגות השנתי של הארגון מכנס מדי שנה מאות נשים יהודיות מרחבי העולם במטרה לפתח ולהעצים את כישורי המנהיגות שלהן ולקדם תנועת נשים יהודיות עולמית. הכנס השנתי הושק לראשונה בשנת 2013 עם 65 משתתפות בלבד מארה"ב, קנדה ומקסיקו, ומאז גדל והתרחב. בכנס השנה ייקחו חלק למעלה מ-300 נשים יהודיות שהשתתפו במסעות מומנטום. הן תגענה מאוסטרליה, קובה, יוון, ישראל, פנמה, רוסיה, ספרד, דרום אפריקה וארצות הברית.

רחל פרנקל היא מחנכת ואם לשבעה מהיישוב נוף איילון, שהפכה לסמל של אחדות יהודית בישראל ובעולם. לאחר חטיפת בנה, היא הובילה תפילה המונית בכותל המערבי וקראה לא לאבד תקווה גם אם תפילותינו לא נענות. "אלוהים לא תמיד עושה כרצוננו", אמרה. לאחר רצח בנה וחבריו, פרנקל קידמה קול זעקה ברחבי העולם וקראה לאחדות יהודית. היא גם היתה קול מרכזי בייסוד של פרס אחדות ירושלים בשנת 2015, ביחד עם עיריית ירושלים, ארגון גשר, והמשפחות של גיל-עד שער ואייל יפרח זכרונם לברכה.

ליהיא לפיד היא סופרת ועיתונאית, אשר ספרה רב המכר "אשת חיל", רומן אוטוביוגרפי למחצה, בחן בצורה ייחודית ומעוררת השראה את תפקידן של נשים ואימהות בעולם המודרני. לפיד נשואה לפוליטיקאי יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד. הם גרים בתל אביב, ולהם שני ילדים.

"גם רחל וגם ליהיא משתתפות במסעות המומנטום שלנו בישראל, והן דוגמה אמיתית ומעוררת השראה של נשים יהודיות פורצות דרך מעולמות מגוונים, שיודעות לאהוב ולהעריך אחת את השנייה על בסיס ערכים משותפים," מסרה לורי פלטניק, מייסדת ארגון JWRP.

ארגון JWRP, שמשרדיו ממוקמים במרילנד ארה"ב, נוסד בשנת 2008, במטרה לקדם העצמת נשים יהודיות, תוך הכרה ביכולתן לשנות את העולם דרך ערכים יהודים. הפרויקט העיקרי של הארגון הוא "מומנטום", מסע מסובסד בן תשעה ימים בישראל. עד היום לקחו בו חלק למעלה מ-7,000 נשים מ-26 מדינות ברחבי העולם. בשנת 2013, משרד התפוצות נכנס כשותף בפרויקט לאחר שזיהה אותו כפרויקט אסטרטגי חשוב עם חזון אמיתי.