בשבועות האחרונים עובדי המועצה האזורית נווה מדבר היו עסוקים בהכנות האחרונות לקראת פתיחת שנת הלימודים. בשנה החדשה החליטו להשקיע יותר בתחום המדעים המדויקים וההיי-טק. בנוסף, קיימו במועצה כנס בטיחות בדרכים לנהגים ולבעלי חברות האוטובוסים לבתי הספר.

כלים
ראש המועצה רחמים יונה. קרדיט יח"צ
ראש המועצה רחמים יונה. קרדיט יח"צ

המועצה האזורית נווה מדבר ניצלה היטב את הקיץ בהכנות לקראת שנת הלימודים החדשה. בין השינויים בשנת הלימודים הנוכחית ניתן לראות עלייה בתחומי המתמטיקה, הרובוטיקה וההיי-טק. חנן אפוטה, מנהל מחלקת החינוך במועצה, מסר: "החלטנו לבצע שינוים מהותיים במערכי החינוך ובהתמקדות במקצועות הבחירה. בשונה משנים קודמות, הרחבנו את שיעורי הרובוטיקה לבתי ספר נוספים, חיברנו את גני הילדים לאינטרנט, והוספנו מערך שיעורים תחת השם אוטו-טק המשלב בין לימודים מקצועיים לבין היי-טק".

לצורך הקמת סדנאות לימודים מקצועיים, השקיעו במועצה כ-2.5 מיליון שקלים בציוד חדש ומתקדם. בנוסף, בפעם הראשונה הכניסו במועצה תוכנת מולטימדיה חדשה לגני הילדים, שמטרתה לפתח מחשבה מתמטית ויצירתית, בעלות כוללת של כשני מיליון שקלים.

בתחום הספורט, החלו לאחרונה במועצה לעבוד על קירוי מגרשי הספורט ברחבי המועצה ובבתי הספר והוספת תאורה על מנת לאפשר פעילות במגרשים גם בשעות החושך ובכל תנאי מזג אוויר.

כחלק מההכנות לתחילת הלימודים, ארגנה המועצה בשבוע שעבר כנס בטיחות בדרכים לנהגי ומנהלי חברות ההסעה של בתי הספר. "צריך לחדד ולהדריך בכל הרמות, מההנהלה ועד הנהגים. מדובר בילדים שאינם מכירים את הסכנות שבכביש" אמר בפתח הכנס אברהים אלהואשלה, מנהל מחלקת ההסעות במועצה. סלמאן איבן חמיד, מנכ"ל המועצה, נכח אף הוא בטקס והוסיף: "הקושי הגדול ביותר הוא בתקופת תחילת הלימודים, במיוחד עם התלמידים החדשים שמצטרפים השנה למערך ההסעות. אני מאחל לכולם שנה טובה ובטוחה".

בכנס נכח גם רחמים יונה, ראש המועצה, שהגיע במיוחד בזמן השבעה על אחיינו שנפטר עקב תאונת דרכים. יונה התייחס לתאונה המצערת בפתח דבריו כשאמר: "דווקא בתקופה זו, כשאני יושב עם אחי שאיבד את בנו בתאונת דרכים נוראית, החלטתי להגיע ולדבר איתכם על החשיבות העצומה של הזהירות בדרכים. אנו מפקידים בידיכם את האוצר הכי חשוב שלנו – ילדי המועצה, וסומכים עליכם שתביאו אותם ותחזירו אותם בשלום". לסיכום איחל יונה הצלחה, בטיחות והמשך שיתוף פעולה פורה למען ילדי המועצה.