המועצה המקומית מיתר סיימה במהלך החופשה את ההכנות להצמחת בית הספר התיכון ברנקו וייס מיתרים וכעת היישוב ערוך לקבל בבתי הספר את כלל התלמידים ביישוב, כולל שכבת יב'.

כלים

במועצה המקומית מיתר הוקם לפני מספר שנים צוות חשיבה מקצועי שמצא לנכון להרחיב את בית הספר התיכון ברנקו וייס מיתרים במטרה לספק מענה לכלל התלמידים. תלמידים רבים נאלצו לנסוע אל מחוץ לישוב ולהשתלב במסגרות החינוכיות בבאר שבע ,בעומר ובקיבוץ שובל.

היום ,אנו יכולים להתגאות במערכת חינוך מגן חובה עד כיתה יב' . מערכת השואפת לקידום התלמידים ,מערכת גמישה המזמנת לתלמידיה לחוות תחושת שייכות והצלחה, מערכת מכילה, מובילה ,איכותית ופורצת דרך .

לקראת פתיחת הלימודים אנחנו מתכננים להכניס רוח חדשה של עשייה, שיתופי פעולה , יוזמות ורפורמות חדשות .להלן חלק מהם: עדו ארגמן, מנהל מחלקת החינוך החליט לקחת על עצמו את הנהגת התיכון הצומח ולמנף אותו בתחומי הפדגוגיה ,העשייה החינוכית ערכית, ההישגים הלימודיים והיזמות החינוכית . לעדו ניסיון רב בניהול בית ספר תיכון והצלחה מוכחת בעיקר בבית ספר התיכון "מבואות הנגב".

עוד בשנת הלימודים תשע"ו יזם עידו את רפורמת "מרחבי החינוך" בישוב וקיים שיח חינוכי סביב תהליך עבודה שנועד להגדיר את תפיסת מרחב החינוך היישובי. נערך סקר תושבים והכיוון שמערכת החינוך של היישוב בחרה הוא חינוך למשמעות ולהבנה – יצירת הזדמנויות ללמידת עומק ולמימוש עצמי במערכת החינוך וביישוב כולו. מדובר בתכנית ארבע שנתית שמטרתה העיקרית היא לחבר את המרחב הציבורי לתכנים הנלמדים בבתי הספר ולזמן לילדינו מרחבי חינוך מגוונים ומשמעותיים בתוך כתלי בית הספר ובמרחבים יישוביים.

רחל שמא, תושבת מיתר, ממלאת בימים אלה את מקומו של עידו. לרחל ניסיון רב בחינוך ובניהול מערכות פורמליות ובלתי פורמליות ותפיסה חינוכית הוליסטית לפיה צרכי הילד במרכז ועלינו לרתום את כל מעגלי התמיכה הקיימים לטובת קידומו ולטובת פיתוח מוטיבציה והנעה ללמידה בעיקר דרך חוויות הצלחה במסגרות החינוכיות.

על מנת לקדם תפיסה חינוכית זו נעשה בימים אלה צעד ראשון במסגרתו הועבר השפ"ח לתוך קריית החינוך של בתי הספר היסודיים. מנהלת השפ"ח, ילנה קרול, וצוות הפסיכולוגים של בתי הספר יהיו קשובים לצרכי הילדים וההורים ,יעבדו בשיתוף פעולה מלא עם הצוותים החינוכיים וברוח התפיסה החינוכית ינתנו מענים יצירתיים ונכונים עבור התלמידים וההורים.

בימים אלה נפתחת קבוצת הורים לילדי ADHD. קבוצת ההורים מאפשרת למשתתפים לחדש את הדרך בה הם מתבוננים על ילדם ונותנת כלים מעשיים להתמודדות עם רגשות מורכבים העולים באופן טבעי מתוך הקושי בגידול ילד עם ADHD. את הקבוצה תנחה הגב ליאור יונאי שלפני ארבע שנים הקימה מרכז טיפולי כוללני לילדים המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז במועצה האזורית שער-הנגב. ההרשמה לקבוצה החלה ומספר הנרשמים מוגבל.(קדימות לתושבי מיתר ,להורי כרמית, ולהורי ילדי הר חברון המזינים את בתי הספר שלנו.