על רקע המאבק ב- BDS והקולות האנשטימיים והאנטי ישראלים המתגברים בשוודיה: יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, יחד עם מאות תומכי ישראל, חברי פרלמנט שוודים ונציגי הקהילה היהודית יערכו בשטוקהולם עצרת למען ישראל. לפיד יקרא לחברים בממשלת שוודיה להפסיק להכנע לשקרים, להתחיל להצמד לעובדות ולא להגרר לקמפיין האובססיבי האנטישמי נגד ישראל שמובילים ארגוני הטרור. מ"פ במילואים, תמיר אורן, שישתתף בעצרת: "אני אעמוד שם למען מדינת ישראל וחייליה ואגיד להם שאת העוצמה והחוסן המוסרי של מדינת ישראל וחיילי צה"ל אף אחד לא יוכל לקחת"

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד
יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, יחד עם מאות תומכי ישראל, חברי פרלמנט שוודים, סטודנטים ונציגי הקהילה היהודית, יערכו עצרת למען ישראל בעיר שטוקוהלם בשוודיה. העצרת מתקיימת על רקע התגברות הקולות האנטישמיים באירופה ככלל ובשוודיה בפרט, בחודשים האחרונים, בעקבות קמפיין הדה לגיטימציה שמובילה תנועת ה- BDS.

זו היא הפעם הראשונה בה משתתף בכיר ישראלי, בעצרת זו בשוודיה, שידועה כאחת מהזירות הקשות במלחמת ההסברה של ישראל. בחודשים האחרונים התגברו הקולות האנטי ישראלים מתוך ממשלת שוודיה, כאשר שרת החוץ יצאה באמירות אנטישמיות נגד ישראל ואף קראה לחקור את ישראל על הרג חפים מפשע, בהתייחסה למבצעי פיגועי הדקירה על רקע גל הטרור.

בעצרת יישאו דברים גם איבה ת'ור- יו"ר המפלגה הנוצרית הדמוקרטית בשוודיה, ברגיטה הולסון- חברת פרלמנט מהמפלגה הנוצרית הדמוקרטית ולשעבר שגרירת שוודיה באו"ם, יצחק בחמן - שגריר ישראל בשוודיה, ססקיה פנטל - מנכ"לית הפדרציה הציונית היהודית של שוודיה, תמיר אורן- קצין במילואים, נשיא הקהילה היהודית בשוודיה ועוד

תמיר אורן, מ"פ במילואים ופעיל בStandWithUs שיגיע לעצרת בשטוקהלם: כמ"פ בצנחנים וקצין במילואים אני לא מוכן שגורמים בשוודיה יכפישו את חיילי צה"ל ומדינת ישראל. נלחמתי במבצע צוק איתן ועופרת יצוקה, ראיתי במו עיני איך צה"ל פועל למען בטחון האזרחים, תוך כדי שהוא עושה הכל על מנת לא לפגוע בחפים מפשע. אני אעמוד שם למען מדינת ישראל וחיילי צה"ל ואגיד להם שאת העוצמה והחוסן המוסרי שלנו אף אחד לא יוכל לקחת. אני מגיע לחזק את האנשים שנלחמים על ערך החיים והחירות ולא נכנעים לתעמולה של ארגוני טרור וארונים אנטי ישראליים שעסוקים בשנאה".

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד: "אנחנו במאבק יום יומי מול מובילי קמפיין הדה לגיטמציה נגד ישראל. ביום א' נגיע לאחת הזירות הקשות שיש באירופה, למדינה שחברי ממשלה שלה לא מסתירים את האיבה ודעותיהם האנטישמיות נגד ישראל. אנחנו באים להגיד לאזרחי וממשלת שוודיה: יש לנו מדינה משגשגת, יש לנו צבא חזק ועוצמה כלכלית ואנחנו יודעים לעמוד מול כל האתגרים. לכם יש חובה מוסרית להיצמד לעובדות, לא להכנע לשקרים ולא לקחת חלק בקמפיין האובססיבי האנטי ישראלי שמובילים ארגוני טרור שמטרתם אחת- לחסל את מדינת ישראל"

העצרת תתקיים ביום ראשון (28.8.16) בשעה 14:00 (15:00 שעון ישראל) בכיכר על שמו של ראול וולנברג בעיר שטוקוהלם בשוודיה