לא בכל יום מזדמן לרופאת עיניים לבצע החייאה. הפעם הזדמן לד"ר קרן חת שוער והאחות שושי שטרית ממרכז לבריאות העין של כללית בלין להציל חיים של ממש

כלים
הצילו את המצב: האחות שושי שטרית וד"ר קרן חת שוער, מומחית ברפואת עיניים
הצילו את המצב: האחות שושי שטרית וד"ר קרן חת שוער, מומחית ברפואת עיניים

הכל החל כאשר ברחבת ההמתנה בלין ישבה קשישה בת 85, מלווה בביתה והמתינה לבדיקת עיניים שגרתית. לפתע, חשה ברע ובעוד בתה ניגשת להביא לה כוס מים, איבדה את הכרתה והתמוטטה.

האחות שושי שטרית הבחינה בנעשה ורצה לעבר האישה בעודה צועקת לעזרת רופא. ד"ר קרן חת שוער, מומחית ברפואת עיניים, שמעה את הצעקה, עזבה את חדרה ומיהרה לבדוק מה קורה. אליהן הצטרפה האחות קטיה קוגנובה והן החלו מיד במתן טיפול.

הן מצאו אישה ללא הכרה, ללא דופק ונשימה. מיד החלו בביצוע עיסוי לב, בניסיון להחיותה. במקביל, צוות המשרד: זיוה מלול ולימור בן חיים, דאגו להזעיק ניידת טיפול נמרץ ואת צוות ההחייאה בלין. הצוות רץ להביא דפיברילטור לביצוע מכות חשמל אך לשמחת כולם, פעולות ההחייאה שביצעו ד"ר חת שוער והאחות שושי היו יעילות והאישה החלה להתאושש והופיעו סימני חיים כמו נשימה ודופק.

צוות נט"ן הפנה אותה לבית חולים ותוך כדי ההעברה היא שבה ואיבדה הכרה מספר פעמים, הוכנסה לחדר הלם ובוצעה השתלת קוצב לב. האישה ובתה אסירות תודה לצוות ומציינות כי למזלה ארע איבוד ההכרה בתוך מרכז רפואין לין, על אף שהגיעה לשם ללא כל בעיה לבבית ידועה.

"העובדה שצוות מחלקת עיניים ידע להגיב וביצע החייאה בנאמנות רבה, על אף שלא מדובר בתחום הטיפול הרגיל שלו, היא שהצילה חיים", הן מודות בהתרגשות.